Hej
Jeg har fået brev fra US om at jeg skal stille en bank garanti til min kæreste som skal på besøg i danmark for første gang.
Jeg har pengene, så det gør det noget nemmere.. jeg har snakket med min bank, men de har åbenbart en masse papire de skal udfylde selvom de "bare" skal deponere pengene.
Jeg har bedt min bank om at skynde sig så meget som overhovedet muligt da, datoen for hvor min kæreste og jeg håber hun kan komme til danmark, dagen før hendes fødselsdag, nærmer sig hastigt, det er d. 10 okt.
Jeg ved faktisk ikke om det kan nå at gå iorden inden den dato.
banken gør hvad de kan for at skynde sig, da jeg bor 170 km, fra min banks hovedkontor som ordner papirene, sagde de at de ville sende papirene til mig så jeg har dem til i morgen, men så istedet for at sende dem tilbage, så skulle jeg bare sende dem direkte til US selv, for at spare en dag med posten..
Nu stod der i brevet jeg fik fra US at det var banken som skulle sende de underskrevede dokumenter ind.
men der kan vel ikke ske noget ved at det er mig som gør det, hvis bare de har underskriften fra banken?
Mvh.
Diddy
bank garanti
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Re: bank garanti
Jeg tror det er bedst, at det er banken, der indsender papirerne. Så har både banken, Udlændingeservice og du selv sikkerhed for, at tingene er gået rigtigt til. Sender du selv ind, kan der opstå mistanke om forfalskede papirer, og så hænger du på den.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
Vil også helt klart anbefale at du får banken til at gøre det.. Hvis det haster med din kæreste skal hertil inden 10 okt. så kunne du måske ringe til US 2dages tid efter du har indsendt brevet om garantistillelse. Da jeg skulle stille garanti for min kæreste skulle jeg også stille dem kontant og jeg havde faktisk alle papirer klar inden US sendte anmodningen til os om det. Men desværre tog US knap 3uger før de så godkendte garantien så det gik tiden så også med. Men det kan jo være I er heldig at det kun tager max. 1 uge. Har man også hørt lidt om hos nogle at det tager kort tid. Ved vores situation kom de desværre med en masse og utallige af undskyldninger når jeg ringede ind for at rykke.
Men held og lykke,håber I får det på plads så I når at fejre fødselsdag sammen
Men held og lykke,håber I får det på plads så I når at fejre fødselsdag sammen
Tak for svar
jeg har i dag haft ringet ind til US netop pga. af de svar i er kommet med, jeg vil ikke risikere der kommer problemer ud af det, men jeg fik af vide at de var ligeglade så længe de havde underskriften fra banken så var det godt nok..
Så ud fra det vælger jeg selv at sende papirene ind, da jeg så kan spare en dag, da der ikke er så mange at løbe på i forvejen hvis det skal lykkedes at få min kæreste til danmark til d. 10 okt.
Jeg spurgte samtidigt om der ville være en chance for at det kunne lade sig gøre at få visa inden d. 10 okt. hende jeg snakkede med kunne jo selvfølgelig ikke love noget, men sagde at der skulle være en god chance, hun anbefalede mig at ringe et par dage efter jeg har indsendt bank garantien for at høre om de har modtaget papirene.
mvh.
diddy
jeg har i dag haft ringet ind til US netop pga. af de svar i er kommet med, jeg vil ikke risikere der kommer problemer ud af det, men jeg fik af vide at de var ligeglade så længe de havde underskriften fra banken så var det godt nok..
Så ud fra det vælger jeg selv at sende papirene ind, da jeg så kan spare en dag, da der ikke er så mange at løbe på i forvejen hvis det skal lykkedes at få min kæreste til danmark til d. 10 okt.
Jeg spurgte samtidigt om der ville være en chance for at det kunne lade sig gøre at få visa inden d. 10 okt. hende jeg snakkede med kunne jo selvfølgelig ikke love noget, men sagde at der skulle være en god chance, hun anbefalede mig at ringe et par dage efter jeg har indsendt bank garantien for at høre om de har modtaget papirene.
mvh.
diddy