gæld til bank

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
salena

gæld til bank

Indlæg af salena » 24.07.2009 20:09:24

Min kommende mand og jeg skal snart søge om visum. Han har lidt gæld til sin bank som vi ikke lige står og kan betale nu, da der er så mange andre ting og bruge penge til. Mit spørgsmål lyder så, kan de nægte ham visum før gælden er betalt ? det burde de vel egentlig ikke da han jo "kommer " tilbage ?
Håber nogen kan hjælpe vi vil jo gerne have alt på plads inden :D

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: gæld til bank

Indlæg af mh1 » 27.07.2009 11:44:25

Jeg kan ikke forestille mig, at det skulle give nogen som helst problemer, hvis han har et pas, medmindre det er hans EGET lands myndigheder, der vil stille sig i vejen for at en person der skylder penge forlader landet. De danske myndigheder er formodentlig helt og aldeles bedøvende ligeglade med en udlændings gæld til en udenlandsk privat virksomhed som en bank. :)
mh
Rådgiver for ÆUG

fundiver199

Re: gæld til bank

Indlæg af fundiver199 » 28.07.2009 01:16:30

Det er jo ikke banken men den danske ambasade, som skal udstede et visum. Saa hvorfor i alverden skulle det have nogen betydning for sagen, at han har et banklaan i sit hjemland?

Myndighederne i din mands hjemland har heller ingen ting at goere med, om han kan faa et visum til et andet land eller ej. Deres magt bestaar alene i, at de kan inddrage hans pas eller naegte at udstede et pas, hvis han ikke har et i forvejen.

Besvar