kære forum.
Jeg har tænkt mig at benytte Tyskland regel hvis man kan kalde det, jeg tror det er lige så alternativ som Sverige løsning, er det ikk ?
se. Jeg har tænkt mig at invitere min kæreste på turist visum, derefter vi vil gifte os i Tyskland. Mens jeg stadig beholder mit job i Jylland, og måske studere lidt tyske sprog i tysk .
nogen som har nogle ideer til det, hvordan jeg bedst griber det her an ?
jeg er 24 og min kæreste er 22.
Det er for at undgå 24års regel og laaaaang behandlingstid i dk
TAK
Mazda
Tyskland løsning ?
-
dotGusten
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
- Kontakt:
Re: Tyskland løsning ?
Start med at læse dette:
http://www.aegteskabudengraenser.dk/upl ... lderen.pdf
Der er rigtigt mange gode råd, og nærmest en opskrift på, hvordan man kan gøre
http://www.aegteskabudengraenser.dk/upl ... lderen.pdf
Der er rigtigt mange gode råd, og nærmest en opskrift på, hvordan man kan gøre
TAK
det var virkelig en folder af guld.
forstår jeg ret at tyskland eller sverige, flytter man til et af de land, så er man en eu-borger og dermed benytte eu -regel. og slipper for 24års regel i dk. dvs
min kæreste kan flytte med mig tilbage til dk efter vi er gidt og hun har fået sit opholdstilladelse i tyskland , selvom hun kun er 23 på det tidspunkt ?
TAK
forstår jeg ret at tyskland eller sverige, flytter man til et af de land, så er man en eu-borger og dermed benytte eu -regel. og slipper for 24års regel i dk. dvs
min kæreste kan flytte med mig tilbage til dk efter vi er gidt og hun har fået sit opholdstilladelse i tyskland , selvom hun kun er 23 på det tidspunkt ?
TAK
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Mazda,
Ja, det er rigtigt forstået.
Ja, det er rigtigt forstået.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
Ja hun skal bare have opholdskort (opholdstilladelse) i Danmark også, hvis i vil bo her fremover.mazda09 skrev:TAK
TAK
Det er bedst hvis i allerede har opholdskort fra Tyskland og at i reelt har boet dernede,ikke noget snyderi
Keff.
da jeg bor i Midtjylland. så er Tyskland jo en bedre løsning end Sverige.
Jeg har tænkt at bo i Flensburg, som nok er den tættest by ved grænsen.
Er det rigtigt at det ta ikk mere en måned så kan min kæreste få udstedt visum med gift formål , som beskrevet i den folder ovenfor ?
Hvornår kan jeg søge visum til min kæreste, kan jeg gøre en dag el en uge eller først når jeg har fået tyske opholdskort ?
Mazda
Jeg har tænkt at bo i Flensburg, som nok er den tættest by ved grænsen.
Er det rigtigt at det ta ikk mere en måned så kan min kæreste få udstedt visum med gift formål , som beskrevet i den folder ovenfor ?
Hvornår kan jeg søge visum til min kæreste, kan jeg gøre en dag el en uge eller først når jeg har fået tyske opholdskort ?
Mazda