Turist Visum fra Thailand til DK

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

styx32

Re: Turist Visum fra Thailand til DK

Indlæg af styx32 » 24.07.2009 14:49:34

Så vidt jeg ved kan man da søge FS når min kone kommer til Danmark. se evt. vedhæftet link

http://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/C ... oering.pdf

læs nedenstående
Hvornår kan ansøgningen indgives i Danmark?
Hvis ansøger allerede opholder sig lovligt i Danmark, kan ansøgningen normalt indgives i Danmark. Det er fx tilfældet, hvis ansøger har gyldigt visum (bemærk hvis ansøgers visum er betinget af, at der er stillet en økonomisk garanti, vil garantien normalt forfalde, hvis ansøgningen indgives i Danmark), er fritaget for krav om visum eller allerede har opholdstilladelse i Danmark

styx32

Indlæg af styx32 » 24.07.2009 15:14:21

Hej Keff/Kim

Hvad siger i til de nye FS regler om at man ikke kan søge FS ved første besøg når man er gift ?

keff

Indlæg af keff » 24.07.2009 15:35:43

styx32 skrev:Hej Keff/Kim

Hvad siger i til de nye FS regler om at man ikke kan søge FS ved første besøg når man er gift ?
Hej Styx.

Ingen sager er ens og hvad der er godt for det ene par kan være dårligt for andre.

Hvis man ikke opfylder alle kravene vil det være fornuftigt at kunne rejse frem og tilbage indtil man opfylder kravene men hvis man derimod er klar til at søge,ja så skal man da gøre det her i DK.

Det som jeg ser som fordele ved at søge herfra er at

I kan være sammen i de måneder (ofte 7 måneder ) mens sagsbehandlingen kører.

Du kan betale for sprogundervisning så hun er bedre rustet ved et evt jobtilbud når opholdstilladelsen er klar.

Hun kan få et netværk af venner inden hun skal begynde arbejde.

I får mere tid sammen så det ikke så nemt ligner proforma (min egen teori)

De penge i sparer på flybilletter kan i sende ned til hendes familie som en "brideprice" , det ville nok falde på et tørt sted :D

Hvis du søger FS fra udlandet og får afslag så vil US stadig mistænke hende de næste 5 år.

Keff.

styx32

Indlæg af styx32 » 24.07.2009 15:39:28

til keff

sender dig lige en PM

Besvar