Hej alle
Da vi søgte visum til Danmark for min Ugandiske mand, fik vi at vide at han kunne hente sit visum efter 10 hverdage. I dag er vi blevet meddelt at sagen er sendt til udlændeinge service og at det er almindelig praksis at alle sager der vedrører turistvisum skal sendes til US.
Det betyder at vi kan se frem til en lang sagsbehandling. Han skulle være kommet den 2 juli, men ambassaden har altså været 6 uger om at opdage at det er normal praksis at sagerne SKAL sendes til US og så gjort det.
Jeg fik den besked fra ambassaden i dag - så sent som i forgårs fik jeg at vide at det ikke var besluttet om sagen skulle til US - men nu er den altså afsent. US siger vi er blevet misvejledt og skal kontakte udenrigsministerrets borgerservice - som jeg gjorde og fik en meget sur mand i røret der hverken ville lytte eller hjælpe men blot opfordrede os til at klage.
Det er altsammen skide fint - men udlændingeservice har ikke modtaget vores sag endnu - eller den er ikke registreret. Når de går det skal vi vente på jeg for spørgeskema og så minimum 12 uger derefter.
Jeg ved godt vi ikke er de eneste der har det sådan, men føler mig bare så røvrendt (undskyld udtrykket) for havde vi vidst vi skulle vente så længe kunne vi have søgt før. Nu går vi glib af at kunne fejre 1års dagen for vores danske bryllup, og begge vores fødselsdage sammen.
Jeg overvejer kraftigt at flytte ind hos min bror i sverige, og gøre det i mogen og så lade dem beholde deres danske visum og vi i stedet søger til sverige - men så skal jeg vel ind og blive "svensker først" og det virker SÅ uoverskueligt og som noget der også kan tage MEGET lang tid.
Jeg er bare træt træt træt af regler - især når ambassaden selv skal være over 6 uger for at opdage hvordan deres egne regler er.
Linda
Vores sag er sendt til US
Re: Vores sag er sendt til US
Linda.
Jeg kender ikke jeres historie men hvis din mand tidligere har fået visum hvorfor kan han så ikke få det igen. Har du spurgt dem direkte hvorfor?
Er der mere i historien,feks at i var kærester sidste gang og at i nu er gift og derved er der større risiko for at han bliver.
Der kan godt gå lidt tid (2-6 uger) før ambassaden har verificeret marriagecertificate,det er ihvertfald min erfaring med marriageregistrar office.
Håber alt flasker sig snart,sverige kunne måske være løsningen.
Ventetiden er det værste.
Keff.
Jeg kender ikke jeres historie men hvis din mand tidligere har fået visum hvorfor kan han så ikke få det igen. Har du spurgt dem direkte hvorfor?
Er der mere i historien,feks at i var kærester sidste gang og at i nu er gift og derved er der større risiko for at han bliver.
Der kan godt gå lidt tid (2-6 uger) før ambassaden har verificeret marriagecertificate,det er ihvertfald min erfaring med marriageregistrar office.
Håber alt flasker sig snart,sverige kunne måske være løsningen.
Ventetiden er det værste.
Keff.