forespurgt ministeren om rimligheden i visum beh. tider.....

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
krikris
Geografisk sted: denmark

forespurgt ministeren om rimligheden i visum beh. tider.....

Indlæg af krikris » 21.06.2009 14:44:59

Jeg har forespurgt om rimligheden i de megt lange behandlingstider til ministeren
I fredags fik jeg en mærkelig kvitterings mail om at de har modtaget min KLAGE
ang min Kæreste etc etc og at de havde sendt en forespørgsel til Udlændingeservice.
Jeg har ikke klaget men sendt en forespørgsel, men værst alt er at de omtaler min mand som min kæreste.

Til orintering kan oplyses at US havde visum ansøgningen den 19 marts. Den 9 april blev vi gift Lagos. Hørte ikke en lyd fra US før 8 maj hvor alle bilag og nye oplysninger nemlig at jeg er gift med visumansøgeren og reg. i kommunen blev vedlagt spørgeskemaet etc etc.

Hvem har rod i papirerne eller fortier nogen noget for nogen? De er jo det sammme ministerum som sidder og undersøger sig selv så man burde formode de har adgang til hele sagen eller?

keff

Re: forespurgt ministeren om rimligheden i visum beh. tider.....

Indlæg af keff » 21.06.2009 15:18:04

krikris skrev:Jeg har forespurgt om rimligheden i de megt lange behandlingstider til ministeren
I fredags fik jeg en mærkelig kvitterings mail om at de har modtaget min KLAGE
ang min Kæreste etc etc og at de havde sendt en forespørgsel til Udlændingeservice.
Jeg har ikke klaget men sendt en forespørgsel, men værst alt er at de omtaler min mand som min kæreste.

Til orintering kan oplyses at US havde visum ansøgningen den 19 marts. Den 9 april blev vi gift Lagos. Hørte ikke en lyd fra US før 8 maj hvor alle bilag og nye oplysninger nemlig at jeg er gift med visumansøgeren og reg. i kommunen blev vedlagt spørgeskemaet etc etc.

Hvem har rod i papirerne eller fortier nogen noget for nogen? De er jo det sammme ministerum som sidder og undersøger sig selv så man burde formode de har adgang til hele sagen eller?

De har måske også fået forfølgesesvanvid,ministeren ligner ihvertfald en som har.

Keff

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 21.06.2009 16:12:27

Når en borger henvender sig til en offentlig myndighed er der normalt ingen formkrav. Derfor SKAL myndigheden behandle en forespørgsel som en klage, hvis den på nogen måde kan se ud, som om den er en klage.
Den, som skriver kvitteringsbrevet har jo ikke nødvendigvis set din sag, højst sandsynligt har du fået en standardbesvarelse, hovedsagen er at du HAR en kvittering, som du skal passe på at gemme, print ud også, så du kan påvise præcis hvornår de har erkendt at have fået dit brev. Du skal såmænd kun være glad for at de opfatter din forespørgsel som en klage, den SKAL de nemlig besvare, mens en almindelig forespørgsel ikke nødvendigvis skal (dog bør den selvfølgelig, men den kommer bagerst i køen). :)
mh
Rådgiver for ÆUG

Visumventetider
Geografisk sted: Cph

Indlæg af Visumventetider » 21.06.2009 21:38:28

imponerende.. Jeg hr sendt stribevis af mails og forespørgsler uden nogen sinde at få noget svar.. hvilket jeg faktisk mener er i strid med forvaltningsloven..

krikris
Geografisk sted: denmark

Indlæg af krikris » 23.06.2009 08:36:06

ja det er nu ikke en fordel at have klaget over beh. tiden for det er skam noget de har noteret på visum kontoret. De var ikke spec flinke at tale med denne gang ved det ugetlige opkald, fik bare at vide at jeg kunne jo ringe igen om 14 dage...

Visumventetider
Geografisk sted: Cph

Indlæg af Visumventetider » 23.06.2009 08:58:52

nogle af telefondamerne er flinke nok.. andre synes at nyde deres magt og er yderst ubehagelige.. man føler sig sat uden for lov og ret.. som om disse mere eller mindre uvenlige damer holder ens liv i ens hænder.. Jeg havde aldrig troet skulle føle mig så magtesløs og uværdig i mit eget land.. et land som jeg vidt og bredt i verden har pralet af.. vores menneskerettigheder og den repekt der er for det enkelte menneske.. det er en stolthed jeg ikke længere føler over mit land og det gør ondt.. faktisk mere end damerne i US telefonservice helt forstår..

Besvar