Spørgsmål om returbillet

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
kenneth greve

Spørgsmål om returbillet

Indlæg af kenneth greve » 30.04.2026 00:49:18

Hej Forum

Håber der er en venlig sjæl som kan hjælpe. :-)

Jeg er gift med en filippinsk statsborger, vi har netop fået visum til hende som familiemedlem til EU borger, da jeg benytter mig af min ret til fri bevægelighed, jeg er bosideende i sverige og Dansk statsborger.

Jeg er her på Filippinerne og vi rejser sammen hjem til Sverige på Mandag d4-5

Når vi kommer til Sverige søger vi om ophold til EU borger i følge reglerne om fri bevægelighed.

Spørgsmålet er om hun kan rejse sammen med mig ud af Filppinerne uden en gyldig returbillet, da jeg kun har købt billetter hjem til Sverige og dermed ingen retur billet.

Jeg har søgt og søgt men ikke rigtig fundet noget svar. Vi vil helst ikke stå i en situation hvor de nægter hende udrejse pga. en manglene billet. men jeg synes også der er mange penge at lægge ud for at købe en billet der ikke biler brugt, og efterfølgende skal bruge tid på refusion.

Håber der sidder et koglt hovede der kan hjælpe.

på forhånd tak.

Med venlig hilsen
Kenneth

skaanebo

Re: Spørgsmål om returbillet

Indlæg af skaanebo » 12.05.2026 08:29:15

Flyselskabet kan nægte at tage hende med om bord, hvis hun ikke har enten en returbillet eller en billet ud af Schengenområdet. Så køb en billet, hvor returdelen kan refunderes eller datoen ændres til et tidspunkt, hvor hun ønsker at komme hjem på besøg – eller alternativt: køb en billet fra Schengen til et sted uden for Schengen, fx en billet til Georgien, hvor de ikke er så strenge med visumkrav.

Besvar