Bo sammen med russisk kæreste

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
abgdk

Bo sammen med russisk kæreste

Indlæg af abgdk » 23.01.2026 18:15:47

Hej,
Jeg har brug for jeres hjælp omkring mulighederne for at bo sammen med min russiske kæreste. Vi (30 år og 34 år) har kendt hinanden i flere år, men begyndte for godt et år siden at skrive mere og mere sammen. Det sidste halve år har vi snakket flere timer dagligt og er blevet meget fortrolige med hinanden. For et par uger siden var vi i Tyrkiet sammen, og det gik bedre end vi nogensinde havde turdet håbe på. Der var et kæmpe tomrum efter vi kom hjem, og vi længes begge meget efter hinanden.

Nu undersøger vi mulighederne for at bo sammen. Helst vil vi gerne være i Danmark, men det virker slet ikke muligt ud fra de nuværende regler. Er der bedre muligheder i at bo i et andet EU-land i nogle år og derefter flytte til Danmark? Ellers har vi talt om at flytte til Thailand, da DTV-visum er muligt for os begge. Vil det være muligt senere at flytte til Danmark, hvis vi har boet sammen i 1,5–2 år uden for EU?

Jeg har selv en lejlighed i Danmark og et godt fast arbejde, så jeg vil kunne forsørge os begge indtil hun finder sig til rette. Indtil videre har vi planlagt en ny tur i marts, da at bo sammen har lange udsigter, og vi ikke kan undvære hinanden. Ingen af os har et stort netværk omkring os og vi er åbne for at gøre meget for at få det til at lykkes.

Mvh

Zimmy

Re: Bo sammen med russisk kæreste

Indlæg af Zimmy » 06.02.2026 17:00:13

I kan overveje at gifte jer og søge om famliesammenføring. Jeg har selv lige været igennem det med russisk hustru. VI blev gift i Tblisi via https://ori.wedding/?lang=en som var super proffe og sørgede for alt papirarbejde og det var ikke super dyrt.

Besvar