Hej forum,
Jeg skriver her da mig og min kone er ved at blive nervøse om vores visa, vi har en nyfødt datter på 3 måneder som har et dansk pas og klar til at komme til Danmark. Men vi venter på visa svar for min kone og bonus datter, denne er under behandling hos DIS og været der snart 45 dage sendt 3 Juni - vi har kontaktet DIS men de kan kun fortælle at den endnu ikke er bearbejdet.
Jeg er i Filippinerne på forældreorlov, men mit arbejde vil vide hvornår jeg kommer hjem.
Spørgsmålet, vi har søgt turist visa for at besøge familie, ægtemand og opleve Danmark. Under min kones interview blev hun spurgt om vi vil søge familiesammenføring under opholdet, hun svarede at det var en mulighed vi viste var åbent, de pressede hende for at svare ja eller nej, så hun svarede ja. Hvad jeg kan læse mig frem til, så er det vores ret at vi må søge familiesammenføring og at de ikke må afvise visa grundet mulighed for familiesammenføring. Men kan også læse herinde at de afviser ansøgninger grundet dette - er det stadig tilfældet når vi er gift? Vi spurgte tilbage i januar hvor min kone var gravid både DIS og embassaden om råds og de svarede begge at vi skulle søge visa og lave familiesammenføring når de ankommer til DK. Ægteskabet er i Filippinerne og registreret i Danmark.
Br
Michael
Visum ægtefælle Filippinerne.
Re: Visum ægtefælle Filippinerne.
Helt rigtigt, desværre - hvis man siger ja til at man vil søge fs når man er kommet til DK, får man afslag og får at vide, at man i stedet skal søge fs fra hjemlandet.
Hvorpå man så får afslag på det, hvis man aldrig har besøgt DK før.
Så må man søge besøgsvisum og henvise til at man søger for at kunne opfylde betingelse 1 (mindst 24 timer i DK før ansøgning) for at få fs.
Ren idioti og spild af såvel de ansattes som jeres tid, og af jeres penge.
Hvorpå man så får afslag på det, hvis man aldrig har besøgt DK før.
Så må man søge besøgsvisum og henvise til at man søger for at kunne opfylde betingelse 1 (mindst 24 timer i DK før ansøgning) for at få fs.
Ren idioti og spild af såvel de ansattes som jeres tid, og af jeres penge.
mhg
Juniorrådgiver for ÆUG
Juniorrådgiver for ÆUG
Kan vi gøre noget, vi har endnu ikke fået svar fra DIS og har en nyfødt dansk statsborger datter sammen som for sit danske pas nu. De reelt tvinger os til ikke at kunne være sammen med vores datter. Håbede lidt på at undtagelsen med dansk barn ville kunne hjælpe os.
Kan man evt fortælle DIS noget som kan ændre svaret min kone kom med, jeg er her sammen med hende. Eller er det bedst at vente x antal måneder og søge nyt visa?
Kan min kone hvis der gives afslag, søge opholdstilladelse til vores datter der har dansk pas. Da min kone for afvisning kan jeg ikke bringe min datter til Danmark. Hun er 3 måneder
Mvh.
Michael Thomsen.
Kan man evt fortælle DIS noget som kan ændre svaret min kone kom med, jeg er her sammen med hende. Eller er det bedst at vente x antal måneder og søge nyt visa?
Kan min kone hvis der gives afslag, søge opholdstilladelse til vores datter der har dansk pas. Da min kone for afvisning kan jeg ikke bringe min datter til Danmark. Hun er 3 måneder
Mvh.
Michael Thomsen.
Jeg ville vente og se, hvad der kommer. De danske myndigheder er jo ganske udmærket klar over, at din kone vil søge om opholdstilladelse til dansk barn, som hun har tilknytning til, hvis de ikke giver besøgsvisum, så måske trumfer fornuften.
mhg
Juniorrådgiver for ÆUG
Juniorrådgiver for ÆUG
Tak for tilbagemeldingen, heldigvis lykkedes det og vi fik vores visa til både min kone og bonusbarn, DIS efterspurgte fødselsattest og dansk pas på vores nyfødte, dagen efter vi fremsendte dem disse fik vi approved.
Br
Michael
Br
Michael