Afslag på turist visum(filippinsk ansøger)

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Skjan24
Indlæg: 1
Tilmeldt: 02.03.2023 10:17:07

Afslag på turist visum(filippinsk ansøger)

Indlæg af Skjan24 » 02.03.2023 10:42:30

Hej ÆUG

Jeg står i denne situation, hvor mig og min kæreste fik afslag på vores første ansøgning om Turist Visum, hertil Danmark. I vores ansøgning(90dage), havde jeg inviteret hende, og jeg stemplede af at jeg ville betale hele opholdet, rejsen osv. idet min kæreste ingen arbejde har( passet sin søsters børn, som arbejder i Israel, og passet sine forældre, og lavet lidt makeup for veninder ved siden af, men altså ingen ting hvor hun har haft et “officielt betalt arbejde”)

Jeg mødte min kæreste i december 2022, og vi tilbragt derefter 1,5måned sammen i Filippinerne og også dokumenteret med billeder og tekst samtaler via Messenger i vores ansøgning.

Cut til i mandags, hvor vi så fik svar på vores ansøgning. Grundlaget var at der var rimelig tvivl i med om hun ville rejse tilbage til hendes land før visaet udløb.

I afgørelsen står der 3 “eksempler” på hvor den er eller kan være blevet afvist? “presents a travel document which is false, counterfeit or forged;
il.
does not provide justification for the purpose and conditions of the intended stay;
ill.
does not provide proof of sufficient treans of subsistence, both for the duration of the intended stay and for the return to his country of origin or residence, or for the transit to a third country into which he is certain to be admitted, or is not in a position to acquire such means lawfully;”

Jeg prøvede derefter at ringe til immigrations myndighederne, for der stod at det var dem som havde truffet afgørelsen i brevet, som er fra den danske ambassade i manila. Første sagde den ene der, at det er udlændingenævnet jeg skulle snak med.. ringe til dem, og de fik sags nr og de sagde det er immigrations myndigheder. Jeg fik lavet en fuldmagt af kæresten til at gå videre med sagen, men derefter sagde immigrations myndighederne at afgørelsen ligger hos ambassaden i manila??? De ville ikke engang tjekke sags nr for at bekræfte det.. jeg ville bare gerne have haft en uddybning om hvorfor afgørelsen blev som den blev.

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre nu. Skal vi bare appellere sagen, eller prøve igen med en ny ansøgning? Er det alt afgørende om hun har et job at vende tilbage til på Filippinerne? Kan det hjælpe at få en advokat ind over?

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Afslag på turist visum(filippinsk ansøger)

Indlæg af skaanebo » 02.03.2023 11:45:03

Ja, hvis hun ikke har nogen forudsætninger for at vende hjem i form af job eller uddannelse, der skal passes, så er afslag desværre helt efter bogen.

Enten må hun finde sig job eller uddannelse, eller også må I planlægge efter, at det er dig, der skal rejse for at I kan være sammen og ikke hende.

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Afslag på turist visum(filippinsk ansøger)

Indlæg af gambler » 02.03.2023 13:51:43

§ advokat er ingen hjælp, da afslag er efter bogen

hvis job krav opfyldes kan man søge igen, men desværre er der først givet et afslag, bliver man ofte mødt med skepsis
derudover er filippinerne et gruppe 3 land, som gør det sværere at få visum fra, samt extra focus på filippinerne da der har
været en del sager om misligholdt/over stay visa

NB et job følges ofte med yderligere krav om dokumentation fra arbejdsgiver iform feriebrev eller lignende, men det ville
VFS global nok kunne hjælpe med at svare på herunder også at dem der har fået visum ofte har familie, ejendom, at vende retur til

i dit tilfælde med ret ''nyt'' forhold, og straks søge 90 dage, og absolut ingen arbejde, gør det bare endnu mere svært

JAND
Indlæg: 13
Tilmeldt: 04.04.2023 16:02:07

Re: Afslag på turist visum(filippinsk ansøger)

Indlæg af JAND » 27.05.2023 20:15:09

Min kæreste fra filippinerne fik afslag 2 gange på visum til Sverige (Dog efter EU reglerne) Afslaget blev givet med begrundelsen at vi ikke var gift eller boede sammen. De mente heller ikke at vores forhold var stærkt nok. Da vi havde betalt gebyr for ansøgningen til VFS i Manila, prøvede de hendes ansøgning efter "normalt visum" Dog også afslag med begrundet tvivl om at hun ikke ville rejse tilbage.

Jeg havde medsendt 200 sideres dokumentation på vores forhold, men ikke nok til at overbevise dem.
Når man anvender EU reglen er det bedst at være gift. Derfor bliver vi gift i Filippinerne til August og søger igen visum. Denne gang bruger vi også EU reglerne som ægtepar, hvilket skulle give hende et visum på det grundlag.

MVh

Besvar