Besøgsvisum til kæreste fra Rusland

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Elaninan
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17.01.2022 16:57:31

Besøgsvisum til kæreste fra Rusland

Indlæg af Elaninan » 17.01.2022 17:06:24

Hej

Jeg har inviteret min russiske kæreste på besøg, og ønsker at hun kommer på besøg i de maksimale 90 dage.

Jeg har udfyldt og indsendt en invitation.

Vi er dog stødt på et lille problem i forhold til hendes ansøgning.
Hendes dokumentation på at have en årsag til at ville vende vende tilbage til Rusland er hendes arbejde, da hun ikke har nogen nær familie tilbage.
Men i Rusland kan man højst få 28 dages ferie, og samtidig beholde sit job.

Så vores bekymring er, at dette kan have indvirken både på varigheden af det tildelte visum og på vores succes chance.

Det skal siges, at vi har været i et forhold i lidt over 1 år, men kun har mødtes en gang fysisk, nemlig da vi fejrede nytår sammen i Rusland her i 2021.
Min kæreste har aldrig tidligere besøgt et Schengenland, så vi ser en overvældende mængde af udfordringer.

Er der nogen, der ligger inde med en viden omkring denne problemstilling, vil det være en stor hjælp.

På forhånd tak
Elaninan

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Besøgsvisum til kæreste fra Rusland

Indlæg af gambler » 20.01.2022 11:45:29

der har ikke været meget omkring, visum fra Rusland ''herinde''

bedst at du ? det VFS global kontor, hvor i vil indgive ansøgning, hvad de forventer/stiller af krav

det kunne f.eks. være : familie, fast ejendom, andre relationer
selvom regler er ens, håndteres de dog indimellem (lidt)forskelligt, herunder også hvilket land,
men da Rusland er gruppe 3 land, stiger kravende (ift gruppe 1&2, lande)

Elaninan
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17.01.2022 16:57:31

Re: Besøgsvisum til kæreste fra Rusland

Indlæg af Elaninan » 10.02.2022 06:03:35

Ja VFS har haft nogle lidt spændende krav, da deres liste divergerer lidt på nogle punkter i forhold til de krav, som kan findes på "nyidanmark.dk"
Men tak for svaret alligevel :)

Besvar