HURRA..

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
stiine
Geografisk sted: Danmark/Tyrkiet

HURRA..

Indlæg af stiine » 14.01.2009 22:43:31

Så fik vi endelig efter 6, MEGET lange, måneders ventetid visum til min tyrkiske kæreste. Jeg ringede til US i går hvor en venlig dame fortalte mig at de havde sendt tilladelsen til Ankara.
Jeg blev helt forvirret, for nu har jeg ringet hver dag i 3 måneder og pludselig var der en tilladelse og uden at jeg har skulle stille bankgaranti :shock: Jeg spurgte ikke nærmer ind til det, da jeg tænkte at det måske var en fejl fra US ´s side og de helst ikke skulle opdage at de måske havde begået en fejl..
Vi har ventet så lang tid og vi tror stadig ikke rigtig på det. Fatter det nok først når han står i lufthavnen :lol: Så nu venter vi bare på at han bliver kontaktet af Ankara..
Lykkelige Stine

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

Hej

Indlæg af jerry » 15.01.2009 08:15:47

Hejsa.
Et stort tillykke med visummet, det var da også på tide :lol: .Det lyder da godt nok vildt at I ikk skal stille garanti, men super fedt. I stedet for at vente på brevet fra ambassaden kan du ringe og spørge en af de danske konsulenter om i ikk bare kan komme og hente det, ellers kan i risikere at vente længe. Vi har stadig ikk modtaget det første brev da vi søgte visum i 2007 :shock:

Christine

Jeg har så meget uro i kroppen!

Indlæg af Christine » 15.01.2009 14:12:30

Jeg har en kæreste som kommer fra Ghana og er i "immigrationslande- gruppen" Jeg havde læst på et tidspunkt ind på dette forum, at vedkommende skal rejse til et andet schengen-land først og derefter komme til Denmark, hvor vi kan familiesammenfører os.
Jeg har gjort hele ben arbejdet først, om konkrete dokumenter som skal fremvises inden han får schengen-visaet, den del er ikke noget problem for mig, men mit spørgsmål er så hvordan det kan lade sig gøre at komme herop til et andet schengen-land, og grunden til at besøge dette sted?
Jeg har valgt holland, som min første indskydelse, fordi de har ikke nær så mange regler som vi har her i Danmark. De kører kun efter eu-reglerne, og har ikke direkte stramet op på deres regler. Min kæreste skal søge på et tourist-visum, men mit andet spørgsmål kommer så her, selvom jeg har de dokumenter der skal til fx en rejsesygeforsikring, men hvad er hans grundlag for at komme op til Holland? og hvad er hans udgangspunkt for at se holland, hvis den hollandske amabassed vil spørge ham om det. Jeg tror ikke helt den går med at han har lyst til at se byen, menneskerne og kulturlivet, men vil de kunne spørge om det eller hvad skal man i grunden gøre?

Med Venlig Hilsen Christine

stiine

Indlæg af stiine » 15.01.2009 15:29:09

Først til Christine: jeg mener da ikke din kæreste skal gennem et andet EU land, jeg har en bekendt som fik sin kæreste fra Ghana op på turistvisum uden problemer. Men ellers tjek: Ny i Danmark.dk
Til jerry Jo jeg har læst om at de der breve fra ambassaden ikke kommer super hurtigt.. Har siddet og ventet hele dagen for at ringe til Ankara, men ved ikke lige hvad jeg tænkte på for jeg ringede først kl 15 DK tid og der har de jo selvfølgelig lukket :roll: Ved du om det er visumsektionen man skal ha fat i, eller bare administrationen?? for visumkontoret har først åben på mandag igen..

Christine

Hej stine

Indlæg af Christine » 15.01.2009 15:57:41

Jeg ville da også lige ønske dig tillykke med din kæreste og dig. Det er jeg glad for at det lykkedes.

Jeg har læst ny i Danmark, men jeg tror såmen os jeg kan jeg kan få min kæreste herop til Denmark på et tourist-visum, men skal man ikke vedlægge et bankgarnti på ca. 55.000kr? Jeg er nemlig studerne og jeg har desværre ikke en bankgarnti på så mange penge, og jeg tror heller ikke at jeg kan få det på grund af private oversager. Derfor var det meningen at jeg ville have ham igennem holland først og dernæst Danmark. mvh christine

stiine

Indlæg af stiine » 15.01.2009 19:28:33

Jamen tak skal du ha :D
Jo vi har jo været så heldige at slippe for bankgarantien, jeg havde ellers lånt pengene af min mormor og morfar, da jeg osse er studerende.
Jeg kan godt forstå dine frustrationer, jeg havde det på samme måde inden vi søgte og mens vi har ventet og været rundt om mange muligheder for at slippe for garanti og ventetid.
Det det er nemmere hvis du flytter til sverige, både med visum og FS, men det er svært at få lejlighed, med mindre du flytter et stykke op og det koster jo osse en del..
Derudover har jeg hørt noget om visum til Finland skulle værer ret nemt at få, men jeg har ikke rigtig kunne finde nogle oplysninger om det, måske nogen her på forummet ved noget??
Ellers er der den mulighed, hvis du kender nogle i et andet EU land, der måske kunne inviterer din kæreste??
Ellers har jeg ingen anden løsning end du ringer rundt til bankerne, jeg ville især kigge efter de holistiske banker fx. mecurbank og jeg har læst om en anden bank her på forum, der har hjulpet folk, kan desværre ikke huske hvad den hed, men prøv at kigge under FS trådende..
Jeg er ked af at jeg ikke kan hjælpe dig for jeg forstår fuldt ud hvordan du har det, det kværner i hovedet på en dag og nat og jeg har brugt timer på nettet for at finde en løsning..
Men du er velkommen til at skrive igen osse hvis du bare skal læsse af..
Kærlig hilsen
Stine

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

Hejsa

Indlæg af jerry » 15.01.2009 20:30:19

Hejsa.
Ja det er visum sektionen du skal have fat i. Mener de har aabent mellem 14-15 dansk tid, og de lukker som regel telefonen paa slaget 15 :wink: , saa det er bare med at göre det saa snart klokken er 14.
Men de danske konsulenter er rigtig söde og hjælpsomme. Der vil de saa fortælle hvad din kæreste skal medbringe naar han skal hente sit visum. Det er bedst hvis han tager til ambassaden saa snart de aabner, for som regel beder de folk om at aflevere passet og saa komme tilbage efter 14 og hente det og saa er visummet sat ind i passet. Mere saa de ikk beder ham komme tilbage næste dag :lol: .

Besvar