Invitation. Hvad? Og enkelt billet til DK.

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Leoness
Geografisk sted: Herlev, Danmark
Kontakt:

Invitation. Hvad? Og enkelt billet til DK.

Indlæg af Leoness » 30.12.2008 19:46:07

Nu ser jeg ud af øjenkrogen, det der med invitation til turist visum og bliver straks lidt bleg i ansigtet.

Jeg er gift med en Amerikaner, som stadig er derovre og jeg bor nu i DK. Vi arbejder på at få ham ind på et studie visum for derefter at give ham Italiensk statsborgerskab (da han har familie i Italien) så han kan få frit spil i hele EU.

Men, vi havde så planer om at han skulle komme på besøg i Marts måned. Bare som en lille ferie og så vi kunne se hinanden igen. Kan han så ikke det uden at få en invitation???

Og en anden ting der bekymrede mig lidt.
I USA kan man ikke indrejse på en enkeltbillet (det måtte jeg erfare selv og var dog glad for, at jeg kunne betale for en returbillet i Kastrup som jeg så bare fik refunderet derovre). Kan han komme over på en enkeltbillet? Eller hvordan er det?

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 02.01.2009 12:05:15

Hej Leoness.
Hvis din mand er fra USA, så kan han rejse til Danmark uden at skulle søge om visum. HVis han derimod er fra et andet amerikansk land kan du se i listen her, om han først skal søge om visum http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... igtige.htm.
Mht. om han skal have returbillet må jeg blive dig svar skyldig. Enten kan du prøve at ringe og spørge Udlændinge Service eller du kan prøve at ringe til politiet i Kastrup Lufthavn - de kan måske endnu bedre svare dig, da det jo er dem der i givet fald vil afvise turister, hvis de indrejser på en enkeltbillet og der kræves en retur!

Besvar