Afslag på Visum

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Bjarke&Simi

Afslag på Visum

Indlæg af Bjarke&Simi » 08.06.2018 10:38:49

Min kæreste har netop fået afslag på turistvisum.

Min kæreste og jeg har været sammen 1 år. Vi mødte hinanden i kbh sidste år. Hun kommer oprindelig fra Nepal, men har taget sin Masters i England, og har i samme omfang boet der i 5 år. Efter hendes Masters, flyttede hun til Danmark for at arbejde her. Hun kom til Danmark med greencard - beløbsgrænseordningen (Hvad der svarer til en løn for en nyuddannet i hendes fag). Hun fandt ikke noget uddannelses relateret job, men arbejdede som tjener i al sin tid her i Danmark. Hun har boet i Danmark i omkring 2 år, indtil hun fik at vide at hun ikke havde tjent det angivne beløb som var tilsvarende en nyuddannet i hendes fag. Hun får derfor besked på at skulle forlade Danmark (18. februar 2018). Vi klager, men ved godt der ikke er noget at gøre. Så vi accepterer at hun skal rejse tilbage til Nepal og være der i 3 mdr. hvor vi så derefter kan søge visum.

Jeg har i mellemtiden været nede og besøge hende i Nepal.

Vi har nu fået svar fra den svenske ambassade (vi skulle søge igennem dem, da der ikke er en Dansk ambassade i Nepal), og har fået et afslag på hendes turist visum med begrundelsen, at der er tvivl om hvorvidt hun vil rejse ud af Danmark igen. Vi har gjort alt hvad der bliver anbefalet. Rejseforsikring, returbilletter, dokumentation for de fornødne økonomiske krav til opholdet i Danmark. Hun har dog ikke noget arbejde i Nepal endnu, da hun ikke ville starte i job, for så derefter at skulle sige op. Så hun bor hos sin familie i Kathmandu.

Og vi er knuste. Hvad gør vi herfra?

På forhånd tak.

Besvar