Hej alle,
Jeg er ny i dette forum men er meget interesseret i mange af topicsene her.
Jeg har et par spoergsmaal, som jeg haaber at I kan hjaelpe mig med.
Jeg og min kaereste er begge 21 aar. Jeg er dansker, og er pt. paa et working holiday visa i Australien. Jeg moedte min australske kaereste for ca. 11 maaneder siden og vi har vaeret sammen lige siden, er meget forelskede har boet sammen i 6 maaneder.
Mit australske visum udloeber om tre maaneder, og saa maa jeg jo tage tilbage til Koebenhavn. Min kaereste kunne ogsaa taenke sig at komme med mig tilbage til Danmark. Vi er nu igang med at spare op til hele processen.
Vi har udset os et dansk Working Holiday visum som vores eneste oprigtige mulighed.
Er der nogle af jer derude som ogsaa har ansoegt om et saadant visum, og i saa fald, hvor lang tid tog det for 'autoriteterne' at give deres svar? Paa Udenrigsministeriets hjemmeside staar der at det kan tage op til 2 maaneder.
Er det realistisk for os at forvente et ja, hvis vi opfylder kravene, eller er det en lang og sej process man skal kaempe for?
Paa forhaand tak,
Eva[/code]
Working Holiday Visum
-
aspirations345
Working Holidays
Hej,
I kan bare søge om working holidays visum, enten fra Australien eller i denmark. Skulle ikke være noget problem. Det vil min kæreste også gøre.
I kan bare søge om working holidays visum, enten fra Australien eller i denmark. Skulle ikke være noget problem. Det vil min kæreste også gøre.
-
aspirations345
Min kæreste søger i begyndelsen af januar, så skal jeg nok fortælle dig hvordan det gik. Han skal kunne bevise at han har ca.15,000 kr i banken, hav rejseforsikring der dækker for mindst 250,000 kr hvis han bliver syg her, og så skal også kunne bevise at han har nok penge til at rejse tilbage til dk. Jeg tror det vil tage max 3 måneder før man få visum, og så kan det også være at han ikke få hele 1 års visum, men man kan godt forlænge det optil 1 år fra den dag han kommer til dk. Alt er bare så besværligt i dk.