Ventetider...

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

SKG
Geografisk sted: denmark

Ventetider...

Indlæg af SKG » 21.11.2008 00:24:05

Kære forum

Det hele virker bare såååå frusterende. Vi søgte både om FS og turistvisum i slutningen af august 08.

Jeg kan oplyse at vi begge er 25 år og vi er gift. Jeg er født og opvokset i DK og er dansk statsborger. Min mand er fra Tyrkiet.

Vi fik afslag på vores ansøgning om FS... tilknytningskravet var ikke opfyldt. US foreslår at vi kan søge igen, når min mand har været i Dk et par gange (på turistvisum).

US fik hans ansøgningspapirerne om turistvisum 26/8. Jeg fik spørgeskemaet 10/10, hvilket jeg kort tid efter sendte tilbage i udfyldt stand.

Og US arbejder stadig på sagen GAAABBB det kan tage lang tid det her. Samme besked får jeg når jeg ringer ind til US.
Jeg er ved at være rigtig træt af det.
:( :(
På brevet sammen med spørgeskemaet stod der 7-9 uger. Da de 9 uger var forbi ringede jeg... beskeden var 10 uger... efter 10 uger blev det til 12... Og der er stadig ikke nogen afgørelse i sagen. :shock:
Hende jeg talte med i dag blev småsur for de havde da rykket, de arbejder og mange sager i øjeblikket bla bla bla ...
Jaa de 12 uger er også forbi. hvad skal jeg gøre?? Kan det virkelig være rigtig at de kan være så længe om det??

Kh SKG :cry:

gulabese
Geografisk sted: Danmark/Tyrkiet

Ventetider...

Indlæg af gulabese » 21.11.2008 08:09:42

Hej SKG

Ja der er frusterende..Min forlovede søgte om visum den 02/09 i Ankara og US modtog hans ansøgning den 12/09. Nu er der så gået 10 uger og jeg har stadig ikke modtaget noget spørgeskema og jeg har rykket for det så mange gange..men det er bare det samme svar man får hver gang..vi har travlt og du må bare vente..Vi har søgt til at han skal komme den 18/12, men tror ikke de når det..er endda begyndt at tro på at han slet ikke får det visum..Ventetiden er forfærdelig...er et nervevrag..tænker på det visum 24 timer i døgnet..

Så ja, du er ikke alene..

SKG

Re: Ventetider...

Indlæg af SKG » 21.11.2008 12:35:28

Hej Gulabese

Tak det er "godt" at man ikke er alene, for jeg havde begyndt at bilde mig selv ind at de havde lagt mine papirer et eller andet sted hvor det samlede støv.
Jeg vil ikke give op så ringer igen i dag og rykker... Selvom jeg fornemmer det ik' hjælper at rykke.

KH
SKG

ProudLeb

Whaaat

Indlæg af ProudLeb » 21.11.2008 16:45:30

Whaaat

Don't Worry Guys, jeg tror jeg har rekorden, min kone og jeg er lige straks på vej ind i vente uge nr 14. Vi søgte 4/8-08, Us havde den, D 19/8-08.

Men ingen der er alene, for alle os som er under visum topic lider sammen, om samme ting, fra Samme Fuking Sted.

Jeg har læst herinde at nogle stykker havde ventet 4 måneder fra de søgte til deres ægtefælle fik accepteret besøgsvisum.

Så jeg er begyndt at gå efter at der snarest muligt gerne skulle dumpe et spørge skema med posten, for de 4 måneder bliver overskredet om kun 28 dage. altså 19 December.

Men jeg ved ikke hva der går galt i deres system, for SKG har allerede fået Spørgeskema, medens jeg stadig længes efter en. Ufatteligt.
Self. Heldigt for SKG, og en Skam for Mig. Held Og lykke til os Alle.

Citater fra Money Talks, (chris tucker) som passer til i ved hvem.

that bitch is racist man.

Punk ass white boy :-)

SKG

Re: Whaaat

Indlæg af SKG » 21.11.2008 18:05:40

Jamen...

Min veninde, som søgte 3 uger efter at vi havde søgt, har allerede fået en afgørelse i sagen! Det var så et afslag uheldigvis, men forstå mig ret de kan da i det mindste komme videre og prøve andre muligheder. De har så valgt Sverige løsningen. Men vi andre sidder og venter og venter.....Kan ikke rigtig komme videre takket være deres elendige system.

gulabese

Ventetider...

Indlæg af gulabese » 21.11.2008 18:53:31

Hej SKG
Hvorfor fik de afslag på visumet...???..sikke noget..frygter også vi får afslag når jeg jo ikke engang har fået et spørgeskema endnu...

SKG

Re: Ventetider...

Indlæg af SKG » 21.11.2008 20:05:59

Hej Gulabese

Det var fordi hendes far havde inviteret hendes mand og det var åbenbart ikke iorden. De har foreslået at hun selv skal invitere ham næste gang.
ProudLeb har heller ikke modtaget spørgeskemaet, som har søgt i august 08.

ProudLeb

Indlæg af ProudLeb » 21.11.2008 23:06:57

Well Vi må bare bide det i os.

hvis Us bliver ved sådan her, ender det sikkert med at de må have bevæbnede vagter udenfor deres hoveddør, Og PET Agenter der snuser rundt omkrind US bygingen.

Det bliver sådan noget ala det hvide hus agtigt, jo tættere du kommer på jo større en trussel er du, og så bliver man fandeme fucking nakket af dem udenvidere.

er det ikke realistisk nok ?

ProudLeb

Indlæg af ProudLeb » 01.12.2008 16:40:30

Nå.

Siden min sidste post har jeg haft ringet til US 3 gange, samme svar indtil i dag.

For at kommentere et andet inlæg først vil jeg sige, jeg har læst mig lidt frem til at de fleste som får et hurtigt svar har været negativt, og dem som har ventet længe får et positivt svar, så på en måde er det godt at dem som har fået afslag kan gå videre, medens vi venter, men omvendt så er der stor chance for at vi får et accept, kun et gæt.

Nå Nå men jeg ringede til us idag, som kunne fortælle mig at jeg har modtaget og allerede sendt spørgeskema retur 28/11/08, jeg svarede nå det er da godt nok, men jeg har ikke fået noget sprøgeskema, heldigvis var dem dem som havde sendt mig et spørgeskema, der var ikke noget med posten idag, men forhåbentligt i morgen.

Ham US gutten sagde at man vil få svar ca 14 dage efter de har modtaget Spørgeskemaet, fordi de fik mellem 200-300 breve om dagen.

Nu kommer der et par spørsgmål. nogen der kender nogen eller nogen der har erfaring med at få afslag eller accept efter man har noget så langt at få et spørgeskema. hvilken side læner vi os mest til ?

For mig set så lyder det vel kun positivt at vi får et spørgeskema, for hvis de ville give afslag så havde de nok gjordt det for længe siden, som vi også kan læse her på dette forum at dem som har fået afslag har fået det efter 4-6 uger.

det minder mig om at jeg tidligere skrev at have læst folk har ventet ca 4 måneder og fået accept. og det var det jeg gik efter, sjovt nok hvis jeg får det spørge skema i morgen, sender den igen så de har den torsdag, og derfra 4 uger eller 10 arbejdsdage, så er vi fremme ved D. 18/12-08, kun 1 dag fra at vi har ventet 4 måneder. 19/8-08 til 19/12-08

Den gang skrev jeg 29 dage tilbage, Idag er der 19 dage tilbage, jeg tror altså det holder stik.

selv om vi søgte D 4/8-08 tæller det først fra den dag US får ansøgningen.

Sååå folk kan vist godt se frem til at skulle vente 4 måneder fra den dag US modtager jeres ansøning, men det er bare min teori om hele dette SPIL fra US.

Så jeg er lidt spændt på at høre fra folk, om vi er oppe omkring de 90% sikkerhed for at få accept af visum eller mon det er fortidligt at juble ?

det kunne være jeg skalse om jeg kan finde noghle topics omkring spørgeskeamer, så jeg ikke bomber dette forum med spørgsmål i morgen.

Jeg ved ikke hvorfor , men jeg har en god følelse af det hele, måske er det bare fordi jeg i mit hoved har sat mig frem til at se mig kone inden længe... :-). Nej hvor er den følelse Go mand, man skulle tro jeg var på stoffer lol.

Proudleb

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

Hejsa

Indlæg af jerry » 01.12.2008 21:05:36

Hejsa.
Hvis İ er gift saa faar i med sikkerhed visum, medmindre din kone har problemer fra sit hjemland. Der skal virkelig være noget galt hvis de giver en ægtefælle afslag.
Da vi i tidernes morgen sögte visum til min mand ringede jeg til us for at höre hvad vores chancer var for at faa visum(han havde været i dk 1 gang tidligere), jeg sagde at jeg spurgte fordi han paa det tidspunkt var ved at sælge sin ene restaurant. Svaret var at det var yderst yderst sjældent at der blev givet afslag til ægtefæller :lol: .
Saa bare rolig det skal nok gaa hvis din kone som sagt ingen problemer har fra sit hjemland. Det er jeg mere end sikker paa. Tror ogsaa de har sindssyg travlt da menge gerne vil have visum i forbindelse med julen.

aida

Indlæg af aida » 02.12.2008 08:51:50

hejsa,

Så vidt jeg ved, hvis ægtefæller får afslag på FS er der forbudt at komme ind i landet 2 år efter. Eller hvad???????
ADMAN & AIDA

stiine

overvejer pressen..

Indlæg af stiine » 02.12.2008 13:54:55

Min forlovede og jeg søgte visum 28/7 på ambasaden i Ankara og har stadig ikke hørt noget.. I vores frustrationer er vi gået fra hinanden, men prøver nu igen at redde vores forhold..
Jeg har ringet en gang om ugen til US, men stadig intet nyt.
Der skulle være partshøring i vores sag, som derfor blev sendt tilbage til Ankara, som efter 5 uger stadig ikke har sendt den tilbage til DK til trods for at de papirer de bad om, blev afleveret 2 dage efter på ambasaden..
jeg har ringet flere gange i telefontiden, men kan ikke komme i gennem.
Syntes efterhånden at det er psykisk totur det her og overvejer at gå til pressen, men ved sku ikke om de gider at tage fat på endnu en sag fra US..

ProudLeb

Indlæg af ProudLeb » 02.12.2008 15:59:46

Hej.

Jeg har modtaget spørgeskemaet, her står der at det tager gennemsnitligt 12 uger, og at kun ansøgeren vil få svar.

Well 12 uger er 2 mere end fortalt hos ambassaden, vi ventede 14 uger på dettet. det andet man kan vel stadig ringe til US og høre svaret ? eller skal man ringe til ambassaden for at høre om min kone har fået accept af visum ?.

Nå vil videre med at læse hva der står i spørgeskemaet, hvis i har spørgsmål til sprøgeskemaet så er det nu, for jeg sender den i morgen eftermiddag.

COkoye
Geografisk sted: Slagelse-Nigeria

Indlæg af COkoye » 07.12.2008 19:34:09

Gid det var så vel at alle ægtepar får visum....Vi ventede 23 uger på et afslag..Og den eneste begrundelse var at man nægtede visum da man formodede at min mand ville søge ophold i DK.Dvs man i dagens Danmark kan give afslag på visum hvis US har en formodning om at ansøger vil foretage en iøvrigt lovlig handling,som det er at søge FS når vedkommende er her på visum.
Hej igen
CO :)
Alle vores drømme kan gå i opfyldelse - hvis vi har modet til at forfølge dem.(Disney)

ProudLeb

Indlæg af ProudLeb » 07.12.2008 22:06:44

Hej.

Well det var da ik godt, vi har ik fået accept endnu, så alt kan ske, men jeg håber da på det.

Hva gør i så nu ?

Besvar