Min søn er bosiddende i Thailand, hvor han arbejder på 7.år.
Jeg skal holde 60 års fødselsdag til sommer og vil invitere hans kæreste med.
Jeg er nervøs for, om hun får afslag på visum, da det er mig der inviterer. Hvordan kan jeg gøre det bedst muligt, og vise, at min søn har arbejde og bor i Thailand? Har nogen erfaring med dette? Ligeledes skriver de på "ny i Danmark", at man ikke skal købe billetten. Det synes jeg er underligt, da netop en returbillet sammen med min søn indikerer, at hun rejser hjem igen?
Invitere min udenlands - boende søns kæreste på ferie i Danmark
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Invitere min udenlands - boende søns kæreste på ferie i Danmark
En udenlandsdansker kan godt invitere, når han/hun selv rejser med.
Det er nok at vise en reservation, og vil være risikabelt at købe billet, da der jo ikke er sikkerhed for at få visum. Alternativt betale for en business class billet, som kan ændres gratis ...
Det er nok at vise en reservation, og vil være risikabelt at købe billet, da der jo ikke er sikkerhed for at få visum. Alternativt betale for en business class billet, som kan ændres gratis ...
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
søg i god tid = 3 måneder før, og så MH skriver, ikke købe billet, derimod SKAL rejseforsikring købes
man skal vedlægge en reservation (istedet for at købe billet)
kontakt evt. VFS Global i Bangkok, hvilke krav / dokumenter de kræver i denne sag, og senere det kræver
ingen tidsbestilling, blot walk-inn hos VFS (det dem som modtager visum ansøgning)
man skal vedlægge en reservation (istedet for at købe billet)
kontakt evt. VFS Global i Bangkok, hvilke krav / dokumenter de kræver i denne sag, og senere det kræver
ingen tidsbestilling, blot walk-inn hos VFS (det dem som modtager visum ansøgning)
Jeg forstår ikke rigtigt det med at reservere en billet - når jeg går ind i reservationer, gælder dette kun 3 - 5 dage - en reservation skal vel gælde, når der bliver søgt? Hvordan foretager I en reservation, der varer frem til evt. tilsagn/afslag om visum?
a) købe en billet der kan ændres eller refunderes
b) jeg ringede til Emirates og beskrev hvad jeg skulle bruge, og fik det, for senere at ændre det til en rigtig booking
dette burde også være muligt med andre selskaber
c) et rejse bureau kan også ofte hjælpe, mod en beskeden udgift
det er i det hele taget i den grad proforma, men stadigvæk en formalitet der skal gøres, og har du en reservation at vedlægge
så checker de såmænd ikke det, men selvfølgelig skal der ikke stå udløbs dag på
b) jeg ringede til Emirates og beskrev hvad jeg skulle bruge, og fik det, for senere at ændre det til en rigtig booking
dette burde også være muligt med andre selskaber
c) et rejse bureau kan også ofte hjælpe, mod en beskeden udgift
det er i det hele taget i den grad proforma, men stadigvæk en formalitet der skal gøres, og har du en reservation at vedlægge
så checker de såmænd ikke det, men selvfølgelig skal der ikke stå udløbs dag på