Det er første gang jeg støder på dette forum så beklager meget hvis mine spørgsmål allerede er besvaret andetsteds. Har ellers skimmet det meste af siden igennem uden held. Mit spørgsmål går på hvordan jeg sender en online invitation (VU2) til en person i Thailand med den størst mulige chance for at blive accepteret af danske myndigheder.
I online delen bliver jeg spurgt om:
-Hvad er din relation til ansøger? Her har jeg svaret ven (selvom den egentlige betegnelse nok mere er kæreste). Men gør det nogen forskel for processen?
-Hvor mange dage venter du besøg af ansøger? Her jeg jeg svaret 90, gør det nogen forskel om det er 30/60 eller 90 mon?
- Beskriv formålet med besøget: Her har jeg svaret "ferieophold". Er det mon nok, eller skal der uddybes eller skrives noget mere sigende selvom det egentlig blot er et ferieophold?
- Hvem betaler for ansøgers rejse : Ansøger
- Hvem betaler for ansøgers ophold : Værten
- Vil du som vært indestå økonomisk for ansøger i forbindelse med rejse og ophold i Danmark : Ja
Er disse svar "gode" eller ville det være bedre hvis jeg skrev at jeg (værten) stod for alle udgifter?
Og til sidst: - Er der nogen særlige omstændigheder eller begivenheder, der skal tages med i betragtning ved behandlingen af visumansøgningen?
Her har jeg skrevet: "Ansøger har en speciel interesse i Danmark og det danske sprog og vil gerne lære mere omkring kulturelle, sociale, politiske og geografiske forhold her i landet"
På side 2 kan jeg under "Eventuelle yderligere bemærkninger eller information vedrørende invitationen eller besøget" skrive noget. Men ved simpelthen ikke hvad jeg skal skrive her og om det har nogen positiv effekt på visum ansøgningen eller ej.
Da det er første gang jeg nogensinde søger visum eller skriver invitation til en visumsøger er jeg MEGET på bar bund. Min intention er at blive gift med denne pige når hun engang er kommet til Danmark (hvis hun siger ja selvfølgelig! ). Jeg er dansk statsborger med dansk pas og hun er Thai med thai pas.
På forhånd 100000000000 tak!!