Jeg er lige blevet gift med min Thaikone, og venter med at søge om fs fordi hun har en datter hun skal ned og hente meget snart.
Det er så godt vi er alle så glade. Men det med at hun skal have 50.000 bath + 25.000 bath stående på hendes konto, så hun kan vise en udskrift af det til VFS gør noget ondt. Det bliver en pebret omgang denne her gang.
Jeg hører ofte, at det nemlig ikke er bidende nødvendigt at hun har alle de penge på kontoen, hvis værten kan forsørge dem. Jeg har en ven der kom herop uden penge på hans konto, og min Thai kone har osse en ven som kom herop uden penge på kontoen.
Er det virkelig stadig nødvendigt at hun skal have alle de penge på kontoen selvom vi er blevet gift?
Hvordan beviser jeg overfor vfs at jeg sagtens kan stå inde for økonomien og forsørge dem begge, hvis jeg ikke lige kan finde små 15.000 dkk til at smide over på hendes konto? Det er dyrt nok med alt det papirarbejde i Thailand og flybilletter i forvejen, samt jeg jo osse sender penge til hendes familie indtil du bliver pensioneret. Og jeg skal osse lige huske at holde liv i mig selv osse.
Vi har kendt hinanden i snart 4 år, og jeg har besøgt hende to gange, og hun har besøgt mig 2 gange. Så når hun efter planen skulle komme næste gang (her til jul) med hendes datter, så har hun besøgt mig 3 gange. Og det er osse i samme periode vi vil søge om fs for både hende og hendes 8-årige datter.
Jeg vil meget gerne kunne undgå at smide små 15.000 dkk over på hendes konto, hvis der er mulighed for det.