Min kæreste er fra Tyrkiet, og vi ønsker, at han skal komme og besøge mig i Danmark i starten af det nye år, når der er pause mellem hans semestre (han læser på universitet).
I den forbindelse har jeg et par spørgsmål, som jeg håber, at nogle her kan hjælpe med at svare på
Man kan ansøge om visum op til 3 måneder inden startdato, men min kærestes universitet kan ikke give os besked på præcis hvornår semestret vil slutte, da det afhænger af, om der i løbet af semestret er aflysninger osv - i det tilfælde vil de manglende lektioner blive lagt efter den oprindelige semesterafslutningsdato, og eksamen vil først være derefter. Vi ved derfor ikke, om han vil kunne rejse fx. d.15.1.18 eller først d.21.1.18. Skal datoen man ansøger om visum fra være den eksakte dato, eller er det i orden at søge om d.15.1.18, men så først afrejse d.21.1.18? Altså sålænge at datoen er efter datoen for visummet og ikke før?
Mit andet spørgsmål går på billet. Der står, at man skal fremvise billet, reservation eller andet bevis på, at man har intention om at rejse. Umiddelbart er det jo ikke så fedt at have købt en billet, hvis man så efterfølgende får afslag på visum, men er der nogle erfaringer med, om det er bedst at have købt en billet - altså om det øger sandsynligheden for at få visummet, fremfor hvis man bare har en reservation?
Det sidste spørgsmål (i denne omgang
På forhånd tusind tak for hjælpen - er så glad for at finde dette forum
Mange hilsner
Diana