Bryder ambassaden loven?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
TSTS

Bryder ambassaden loven?

Indlæg af TSTS » 13.05.2017 06:53:26

Jeg bor pt i et kategori 3 land (altså et land hvor der er 'væsentlig risiko for illegal immigration') sammen med min lokale kæreste. Vi har tidligere søgt turistvisum til Danmark og fik det. Dengang skrev min mor i Danmark en invitation til min kæreste og sagde at hun var ansvarlig for hans rejseudgifter og udgifter under opholdet. Alligevel spurgte ambassaden efter bankudskrifter fra min kæreste. Som jeg kan læse mig til, så burde det ikke være nødvendigt?

Denne gang har vi søgt om turistvisum igen, men til 90 dage under påskud om familiebesøg, og min mor har lavet en invitation til min kæreste igen. Vi har igen vedlagt bankudskrifter (af den grund at de bad om det sidst, som nævnt). Men denne gang ringede ambassaden min kæreste op til et 16 minutter langt interview om hans rejse, intentioner og planer. Jeg kan godt forstå at ambassaden spørger ind til hvornår vi sidst har set hinanden og om hvor jeg befinder mig, men TO GANGE spurgte de ind til vores fremtidsplaner for vores forhold. Altså om hvor vi så vores forhold i fremtiden. For det første er det jo ikke engang sikkert at det er noget vi selv har gjort os store tanker om når vi bare er to unge mennesker der holder af hinanden. For det andet mener jeg at ambassaden krænker, hvis ikke min kærestes, så MIT privatliv. I andre sammenhænge har den danske stat ikke ret til at spørge ind til private forhold der kan ændre udfaldet af en afgørelse, og selv om det er min udenlandske kæreste de spørger, så er det jo i lige så høj grad information om mit, en dansk statsborger, privatliv de får.
Det skal siges at det var en lokal officer der udførte interviewet, og tidligere ambassadeansatte herboende er overraskede over at vi skulle igennem et interview når en hurtig google søgning viser at min kæreste kommer fra en højtstående familie her i landet. Min mistanke er at ambassadeofficeren handlede delvist på egen impuls, men jeg vil gerne høre andre om det er ulovligt at ambassaden indhenter, i princippet, private oplysninger om mig ifht FREMTIDEN af vores forhold.

closed1

Re: Bryder ambassaden loven?

Indlæg af closed1 » 13.05.2017 07:00:27

Det kan være at d vil sikre sig at i ikke rejser til DK bliver gift og søger familiesammenføring , for så kan man ikke få visum - at man så pludselig får den ide når man er i Danmark så er der ikke nogen problemer i det .

TSTS

Indlæg af TSTS » 13.05.2017 07:02:10

Tak for hurtig respons.
Hvordan kan det være at det er ulovligt at rejse til DK og søge familiesammenføring?

closed1

Indlæg af closed1 » 13.05.2017 08:14:20

Hvis man vil søge fs så skal man gøre det fra hjemlandet - men på lige det punkt er Danmark meget liberal , så hvis man pludselig får den indskydelse mens man er i Danmark så får man lov at blive mens sagen behandles .

Et visum udstedes for en begrænset tid så hvis man ikke agter at rejse ud af Schengen inden visums udløb så udstedes det ikke .

gambler

Indlæg af gambler » 14.05.2017 10:23:07

dokumentation for økonomi SKAL der være, også selvom der inviteret, og X i at vært
betaler for alt (det ville en lille google søgning også kunne opklare) så det helt korrekt

om høj eller lav, § gælder vel for alle

du nok ikke den eneste der har oplevet at en lokal officer er lidt skrankepave,
vi har da oplevet noget der lignede chikane, dog uden andet end at trække på skulderen
og smilebånd

du må jo finde et sted at klage

Besvar