Jeg sidder i lidt af et dilemma, som jeg håber at kunne få hjælp til
Jeg ønsker at min forlovede, kommer til danmark en uges tid til sommer. Da han er pakistansk statsborger, kræver det at han søger visum. Han har så søgt visum, og fået afslag med den begrundelse, at han skulle møde sin forlovede, og man kunne derfor ikke sikrer sig, at han rejste retur igen. Han er uddannet software ingeniør, og har fast arbejde i Dubai. Han har ingen intention om, at ville blive her længere end 1 uge, da han skal tilbage på arbejde igen. Og ser ingen mening i ikke, at ville rejse hjem igen, da han er glad for sit arbejde og selv tjener en fin løn der.
Jeg kan forstå at man er obs. ved at give visum, som man mener ikke rejser hjem igen og opholder sig illegalt i landet for at arbejde osv. men det giver bare ikke mening, når det er dem der i forvejen klarer sig godt man afviser.
Han har sørget for både retur billeten, rejseforsikring osv. alle dokumenterne var på plads. Nu vil vi så gerne prøve at søge igen.
Denne gang tænker jeg at indsende en invitation gennem "Nyidanmark" og han ville vedlægge en beskrivelse af ham selv i sin ansøgning.
Er der andre der har erfaring med at blive afvist et visum, af lignende årsag? Og hvad har i evt. at tips til den nye ansøgning?
Mvh Bibi