Hej alle
Er i gang med at få inviteret min Filippinske kæreste på besøg i Danmark.
Normalt skal hun til interview når hun afleverer visumansøgningen på den danske ambassade, men det lader til at de nu har et privatfirma VFS.Global til at håndtere alle visumansøgninger på nær dem til AU-Pair og studerende, ligeledes håndterer de også legalisering af Filippinske dokumenter efter de har været en tur hos DFA.
VFS.Global har en fin overskuelig hjemmside hvor man kan booke en tid online, og her er det at spørgsmålene begynder at melde sig, fordi inden man booker kan man se at de kraftigt opfordrer en til at kende den visa type man vil søge om, og de har nogle fine korte forklaringer om visatyperne som er flg. for "short time visa stay"
Tourist with Hotel Stay
Business/ Commercial Trips
Friend/Private Visit
Family Visit
Og ja der er jo ikke nogen tvivl om hvilken kategori man skal vælge, og det er jo "Friend/Private Visit" når hun nu skal besøge sin kæreste. for når man vælger teksten til dette punkt står der "Application is applicable in case you are travelling for visit boyfriend, girlfriend, partner and fiance"
Så langt så godt, når man så går ind for at booke, så er der flg. valgmuligheder:
AU PAIR
BIRTH
BUSINESS
CENOMAR
COURT DOCUMENT
DEATH
DIPLOMA AND TOR
FAMILY REUNIFICATION
LETTER OF CONSENT
MARRIAGE CERT
NBI CERTIFICATE
PRC CERTIFICATE
STUDENT
TOURISTS
TRANSIT
VISITING FAMILY
WORK PERMIT
Kategorien "Friend/Private Visit" mangler ganske enkelt, så hvilken skal man vælge hvis man kigger under menupunktet "Know your Visa" på forsiden, så står der under menupunktet Family Visit "This visa is solely for the purpose of travelling to Denmark to visit family members or friends"
Jeg har pt. valgt denne kategori og jeg har forsøgt at kontakte dem via mail men de har ikke svaret endnu, hvad skal man gøre, jeg tror ikke den valgte kategori dækker den visatype vi skal have, hvad har i andre gjort?
Visum interview VFS.Global i Manila ??
Re: Visum interview VFS.Global i Manila ??
Tja, i Cebu kan man bare møde op hos VFS. Kan din kæreste ikke prøve enten at ringe til deres kontor eller blot møde op i deres åbningstid? Det sidstnævnte er selvfølgelig kun muligt hvis hun bor i nærheden.
Rent teknisk er det visum hun får et Schengen-visum i kategori C, der er korttidsophold. Der står ikke hvad meningen med visummet er på det klistermærker, hun får i passet, altså om det er familiebesøg eller kæreste, men jeg har forståelse for at ambassaden gerne vil kende årsagen. Det går sku nok, selvom du har valgt forkert - den eneste anden oplagte mulighed er jo TOURISTS.
Rent teknisk er det visum hun får et Schengen-visum i kategori C, der er korttidsophold. Der står ikke hvad meningen med visummet er på det klistermærker, hun får i passet, altså om det er familiebesøg eller kæreste, men jeg har forståelse for at ambassaden gerne vil kende årsagen. Det går sku nok, selvom du har valgt forkert - den eneste anden oplagte mulighed er jo TOURISTS.
-
fundiver199
Det er "visiting family". På dansk ville det mest dækkende ord være "privatbesøg". Man skal besøge en vært, man har en privat relation til. Det er ikke Novo Nordisk eller Herning Håndboldklub, der er vært for besøget.
Der er "walk in" fra 07 til 09. Ellers kan man bestille tid også på telefon.
Der er ikke et egenligt interview. VFS tjekker at alle papir er der og tager finger aftryk.
Min kæreste har 3 gang fået visum fra Cebu og en fra Manila og er meget tilfreds med hvor hjælpsomme de er hos VFS
Der er ikke et egenligt interview. VFS tjekker at alle papir er der og tager finger aftryk.
Min kæreste har 3 gang fået visum fra Cebu og en fra Manila og er meget tilfreds med hvor hjælpsomme de er hos VFS
Hvis hun kommer langvejs fra i an I også mails eller ringe. De er meget hjælpsomme og svare på deres e-mails (som er så opløftende, når man bor på Filippinerne, hehehe)