Gift med asylansøger i Papua New Guinea

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
julieh

Gift med asylansøger i Papua New Guinea

Indlæg af julieh » 16.01.2017 14:26:45

Hej allesammen,

Jeg står vitterligt i ingenmandsland og har brug for gode råd :roll:

Jeg er blevet gift med min mand, som jeg har mødt i forbindelse med arbejde. Han er en af de "både flygtninge", som Australien har sendt til Papua New Guinea. Han er blevet anderkendt som "genuine refugee", men Australien tager dem stadig ikke til Australien, men de skal blive i PNG.

Vil det være bedst for mig at flytte til Tyskland og søge FS? Eller, burde jeg søge om han kan få asyl i DK og bo hos mig?

Gode råd modtages gerne.

Julie H.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Gift med asylansøger i Papua New Guinea

Indlæg af mh1 » 16.01.2017 23:14:17

Han vil ikke kunne få asyl i DK, når han har fået det i Australien.

Men ja, du kan flytte til Tyskland eller et andet EU-land og få fs efter EU-reglerne, dog skal du enten være selvforsørgende i kraft af formue, pension eller anden indkomst, eller allerbedst i kraft af et job i Tyskland - det sidste vil betyde at du samtidig kommer i en Krankenkasse og at din ægtefælle også gør i kraft af dit medlemsskab, og dermed er vejen til EU-opholdskort banet.

Hvis du rejser i forvejen og får dig registreret kan din ægtefælle søge om visum som ægtefælle til en EU-borger, og få det gratis i løbet af få uger.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar