Vi er et dansk/peruviansk par der til december skal have besøg af min peruvianske kones søster i 40 dage. Flybillet med KLM via Amsterdam er købt. Hun har fast arbejde i Peru som sygeplejerske som hun vender tilbage til efter ophold.
For 1½ år siden havde vi første gang besøg fra Peru (svigermor), og der søgte vi om visum på forhånd og udfyldte invitationsformular og skrev at vært afholdt alle udgifter og svigermor medbragte ca 300usd i lommepenge. Det gik fint.
I mellemtiden er Peru blevet visumfri. Vi har betalt flybillet, hun skal bo hos os, og vi betaler alle udgifter under opholdet.
Jeg forestiller mig at skrive en invitation til hende på engelsk som jeg underskriver og scanner som hun printer ud - hvor jeg anfører navn/pasnr/adresse/tlf nr/flybillet og periode. Derudover medbringer hun 300usd i lommepenge.
Hvad er reglerne på området?
Er der en reel risiko for at hun bliver stoppet i Amsterdam og sendt retur pga. manglende lommepenge hvis hun har 300usd ?
Besøg fra visumfri land (Peru) - Lommepenge
Re: Besøg fra visumfri land (Peru) - Lommepenge
din plan syntes da at se god ud , når du betaler kost oh logi - så er 300 usd et ok beløb at medbringe-