Vi har søgt om turist visum til min kones to børn. De er to og seks år. Min kone og jeg blev gift tidligere på året, hvorfor hun er på processionelt ophold her i Danmark. Hun har fået returrejse tilladelse i sit pas, og er derfor taget hjem til sit hjemland for et par uger siden, så hun kan tage børnene med hertil på ferie. Vi søger ferie ophold grundet køb af hus senere på året som først skal være klar. Derfor forventer vi at søge om familiesammenføring næste år.
Sagen er indleveret hos VFS den 22. juni, men sagen er først registreret hos ambassaden den 4. juli. Den 19. juli bliver sagen sendt videre til udlændingestyrelsen. De har så yderligere 45 dage til behandling, hvilket vil sige, at vi skal have svar senest på fredag. Det glæder vi os til
I dag ringede jeg til udlændinge styrelsen for at høre om sagen. Jeg er total rastløs. Her fik jeg en besked som bekymrer mig, og vil høre om andre er stødt på. Jeg blev oplyst, at hvis de ikke nåede at behandle sagen indenfor 60 dage, ville sagen give automatisk afslag. Herefter ville de tage sagen til genbehandling med det samme, men der ville nu ikke være nogen tidsgrænse.
For mig lyder det som en omgåelse af reglerne, men vil lige høre om andre er bekendte med dette udlæg fra udlændinge styrelsen.
På forhånd tak - og tak for denne fantastiske side.