Hej!
Hvis man allerede på nuværende tidspunkt har opholdstilladelse (og arbejdstilladelse, det bliver relevant lige om lidt), i det her tilfælde i form af et Working Holiday visa, hvordan ville det så i praksis fungere, hvis man gerne vil ansøge om opholds- og arbejdstilladelse på et andet grundlag (Start-up https://www.nyidanmark.dk/en-us/coming_ ... p-denmark/)?
Idet vedkommende i princippet allerede har de krævede tilladelser der skal til, for at kunne starte sin egen virksomhed (dog i en begrænset periode, Working Holiday udløber til maj), hvordan fungerer det så med at ansøge om en ny type visum? Bliver der set fuldstændig bort fra det nuværende visum, så der i princippet arbejdes ud fra betragtningen, at vedkommende ønsker arbejds- og opholdstilladelse ud fra Start-up ordningen, og hvis det skulle blive godkendt, så får man bare visum i den periode, ordningen nu engang kan give op til, og Working Holiday visum'et ophører?
Det er sådan jeg umiddelbart forstår det, men tænker også der måske er et bedre alternativ, da det for mig ser ud som om Start-up ordningen er for folk, der ikke på nuværende tidspunkt har opholdstilladelse, men ønsker det på baggrund af en selvstændig virksomhed af en art. Så hvis der er nogen, der har et sådan forslag, modtages det meget gerne!
Ansøgning om visum - hvis man *har* et visum
-
Left4Cookies
-
ditte_eden
Re: Ansøgning om visum - hvis man *har* et visum
Hej
Har du fundet ud af noget mere ang. Start-Up Denmark?
Jeg har ledt efter eksempler på hvem som har fået opholdstilladelse gennem Start-Up Denmark, men har ikke rigtig kunnet finde noget.
Mange tak
Har du fundet ud af noget mere ang. Start-Up Denmark?
Jeg har ledt efter eksempler på hvem som har fået opholdstilladelse gennem Start-Up Denmark, men har ikke rigtig kunnet finde noget.
Mange tak