Jeg er cand. mag. studerende i Skandinavistik ved Humboldt-Universitet i Berlin og skal på studietur til København og Malmö i junimåned sammen med en gruppe på ca. 25 studerende og vejledere.
Studieturens tema skal være en sammenligning af svensk og dansk migrations- og integrationspolitik og forskellige aspekter i de offentlige diskurser omkring indvandring. I den forbindelse er vi meget interesseret i jeres forenings arbejde. Det var rart, hvis vi under vores tur kunne møde et eller flere af jeres medlemmer, som kunne fortælle os lidt om foreningen og dens formål og give os et bedre indblik i problematikken med familiesammenføringer og den "faste integrationspolitik". Det var også fint, hvis I kunne skabe en kontakt til en familie, der pga lovgivningen måtte flytte til Malmö. Måske kender I nogen, der godt kunne tænke sig at tale med nogle studerende om hans/hendes situation.
Vores studietur varer fra fredag, 5. juni til og med torsdag, 11. juni. Først er vi i Kbh, mandag, den 8. juni flytter vi så til Malmö.
Hvis det kan lade sig gøre, kunne vi enten mødes med nogen i Kbh (lø. 6.6., eller sø. 7.6.) eller i Malmö (ti, 9.6. eller on, 10.6.).
Jeg glæder mig til at høre fra jer. Skriv gerne en email.
Med de bedste hilsener fra Berlin
Ebbe Volquardsen
Email: ebbe.volquardsen.1@rz.hu-berlin.de