ekslusion fra arbejdsmarkedet? exclusion due to racism?

Her kan du som journalist, studerende el.lign. søge efter medlemmer som vil deltage i undersøgelser, artikler, programmer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
annadulwich
Indlæg: 6
Tilmeldt: 02.04.2009 19:38:03

ekslusion fra arbejdsmarkedet? exclusion due to racism?

Indlæg af annadulwich » 20.04.2009 15:26:34

Jeg er psykologi-studerende v. københavns universitet, som er igang
med at lave en opgave om etniske minoriteter som har været udsat for
racisme i Danmark f.eks. i form af ekslusion fra arbejdsmarkedet (og
måske i den forbindelse har oplevet at få en depression eller andre
reaktioner). Jeg skal til min eksamen referer til en case study,
dvs. en virkelig hændelse. Jeg har ret svært ved at finde en sådan
case i nogen bøger jeg har læst, og jeg vil nødig helt skifte mit
emne, da jeg synes det er et ignoreret emne.

Så mit spørgsmål er,
kender i nogen eller er du en af dem, som er blevet diskrimineret i din dagligdag pg.a. dit etniske tilhørsforhold, og som derefter har fået en depression eller lignende. Jeg vil selvfølgelig sørge for at personen ikke ville kunne identificeres når jeg præsenterer casen til eksamen.

Jeg vil meget gerne hører fra jer så snart så muligt! I kan kontakte mig på mailen maljes55"hotmail.com

ENGLISH
I am a psychology students who is writing a paper on racism and exclusion f.eks. finding it difficult to find work due to your ethnic minority status. I am desperately looking for ethnic minorities who have experienced exclusion or racism, and who are willing to talk or write to me about their experiences. I need to use this as a case study as part of my exam. I will of course make sure that you will remain anonomous when I present the case (written statement that you have agreed to) in the exam.

Please contact me as soon as possible if you are interested or have any questions. My email is maljes55"hotmail.com,

My background is
I am Danish and married to my south american husband. I lived in England for several years due to the immigration policy in Denmark, and ended up living there for more than 7 years. I am now back in Denmark, and finishing my degree in psychology in copenhagen.

annadulwich
Indlæg: 6
Tilmeldt: 02.04.2009 19:38:03

legal work

Indlæg af annadulwich » 20.04.2009 15:28:36

Personen jeg søger, skal lovligt kunne arbejde i Danmark.

Its a requirement that the person can legally work in Denmark.

Besvar