Par søges til BBC-dokumentar

Her kan du som journalist, studerende el.lign. søge efter medlemmer som vil deltage i undersøgelser, artikler, programmer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
MariaD
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25.10.2017 11:51:03

Par søges til BBC-dokumentar

Indlæg af MariaD » 25.10.2017 13:51:35

Hej alle,

Jeg hedder Maria Dønvang og er radiodokumentarist. Jeg leder efter et eller flere par, der har lyst til at medvirke i en radiodokumentar til BBC om ægteskab på tværs af grænser. Dokumentaren vil vare 23 minutter, men jeg vil komme til jer i jeres hjem og tale med jer i flere timer - muligvis over flere omgange - for derefter at klippe og montere jeres historie til radioen.

Om jer:
- Den ene af jer er født og opvokset i Danmark
- Den anden er født og opvokset uden for EU
- I har giftet jer og håbet at flytte til Danmark, men var tvunget til at bo i Sverige - eller overvejer denne løsning
- Den ene af jer pendler måske til Danmark for arbejde
- I taler godt engelsk
- I har lyst til at fortælle detaljeret om jeres oplevelser

Jeg har før produceret til DR P1, Radio24syv samt Third Ear Podcast, men mener at historien om hvordan et velstående land som Danmark håndterer ægteskaber med udenlandske statsborgere er globalt relevant, hvorfor jeg gerne vil pitche historien til BBC World Service, der sender over hele verden.

Er det jer, jeg leder efter? Har I spørgsmål? Skriv på maria@unsinkablesam.com med alt, hvad der måtte ligge jer på hjerte! :)

kh
Maria Dønvang

Besvar