Når loven klemmer

Her kan du som journalist, studerende el.lign. søge efter medlemmer som vil deltage i undersøgelser, artikler, programmer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lea Sorth
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12.12.2016 23:32:39

Når loven klemmer

Indlæg af Lea Sorth » 12.12.2016 23:44:37

Kære Alle - :)
Jeg er ved at påbegynde mit speciale i visuel antropologi. Jeg ønsker at undersøge konsekvenser af specifikke love omkring familiesammenføring og opholdstilladelse. I første omgang skal jeg dog finde disse love, og ville høre om I kunne hjælpe.

Hvilke / hvilken lov har haft konsekvenser/betydning for jeres sag og parforhold?

Jeg håber meget at der er nogle af jer, der kan hjælpe, så jeg kan få konkretiseret hvor loven klemmer...
På forhånd tak- og tak til ÆUG

Calle2
Indlæg: 141
Tilmeldt: 11.01.2016 11:48:42

Re: Når loven klemmer

Indlæg af Calle2 » 21.12.2016 22:12:05

Smykkeloven - der fik de sneget ind med gebyrer for familiesammenføring

Dom omkring tilknytningskravet ved menneskerettighedsdomstolen. Har betydet at ministeren suspenderede undtagelsen omkring, at hvis man er 26 år og dansk statsborger, så skal man ikke opfylde tilknytningskravet. Det skal man som det er lige nu.

Lov om aktiv socialhjælp har betydning, hvis man har fået penge fra staten via den lov.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Når loven klemmer

Indlæg af mh1 » 23.12.2016 15:39:54

Hvis du bor et sted hvor der er en retshjælp eller læser på eller i nærheden et af universiteterne med jurauddannelse, kan du med fordel spørge en rådgiver eller underviser med speciale i udlændingeret, hvilke love du skal finde. De vil også kunne vejlede dig om hvordan du finder domme på området.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar