Podcast om fri bevægelighed for regnbuefamilier

Her kan du som journalist, studerende el.lign. søge efter medlemmer som vil deltage i undersøgelser, artikler, programmer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
lisemschilder
Indlæg: 1
Tilmeldt: 13.11.2014 12:48:09

Podcast om fri bevægelighed for regnbuefamilier

Indlæg af lisemschilder » 13.11.2014 13:04:10

Kære Ægteskab Uden Grænser

Jeg skriver på vegne af EUtropolis, som netop har lavet et program om EUdomstolens afgørelser indenfor fri bevægelighed og familiesammenføring. Vi er i midlertid også i gang med at lave et program om fri bevægelighed for regnbuefamilier. Da der er mange EU-lande, som ikke anerkender ægteskab mellem to personer af samme køn, ligesom at der også er lande, der ikke vil registrere forældre, som har samme køn.

Derfor vil jeg høre, om der er nogen herinde på dette forum, der har oplevet problemer ift. at flytte til et andet EU-land og miste sine ægteskabelige rettigheder. Det kan også handle om mindre problemer, såsom at der er nogle feriedestinationer, som fravælges, fordi der kan opstå problemer, hvis der sker den ene forældre noget og myndighederne ikke vil anerkende den anden forældre som forældre.

Hvis der er nogen, der har haft disse overvejelser eller kender nogen som har, må I meget gerne kontakte mig på tlf: 30 42 98 54 eller mail lms@braingaingroup.com

Her er vores hjemmeside: http://www.braingaingroup.com/category/eutropolis/

Venlig hilsen
Lise Møller Schilder

Besvar