Fætter-kusine ægteskab med problemer

Her kan du som journalist, studerende el.lign. søge efter medlemmer som vil deltage i undersøgelser, artikler, programmer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Berlingske Tidende

Fætter-kusine ægteskab med problemer

Indlæg af Berlingske Tidende » 06.08.2008 09:28:31

Hej alle...

Jeg er journalist på Berlingske Tidende og arbejder på en artikel omkring fætter-kusine ægteskaber, der er blevet underkendt i Udlændingeservice på baggrunden af 'formodningsreglen' om at alle fætter- kusine ægteskaber skulle være baseret på tvang.

I den forbindelse vil jeg meget gerne i kontakt med par, som har oplevet at få afslag på familiesammenføring med dette argument.

Der vil ikke nødvendigivis blive tale om offentliggørelse.

Desværre arbejder vi med korte deadlines, så det er mest relevant i dag (6. juni og i morgen)

Mvh.
Kim Rosenkilde Nielsen
Mail: kiro@berlingske.dk
Tlf. 25456303
Kim Rosenkilde Nielsen

h4s4n

jeg kunne ikke

Indlæg af h4s4n » 22.08.2008 12:45:05

Jeg vil sige fætter kusine ægteskaber blev behandlet hård og brutalt med et afslag, da disse ægte skaber efter reglerne ses som arrangeret, OG Jeg er ramt af disse regler..
Jeg har været gift med min kusine siden 2001 hvor de regler var ikke i livs.. Pga. skolen og økonomiske problemer , kunne jeg ikke bo alene og dermed ikke kan søge familiesammenføring,
vi søgt om familiesammenføring efter vi begge var 24, da reglerne kom inden min skole var færdigt. Men fik afslag selv om vi havde fælles barn og min hustru var gravid. S
ags behandleren fra Slagelse kommune (ansvarlige for udlændinge) kunne ikke se noget forket i min sag indtil han fik af vide at hun var gravid..
(efter rygterne i byen , kunne han ikke lide udlændinge kvinder som er bliver gravid.. og dermed deres sager bliver forsinket.. )

Besvar