Hjælp!
Mit navn er Christian Sølbeck, og jeg er fotojournaliststuderende på Danmarks Journalisthøjskole. Jeg er i gang med at lave min 1.årsopgave, hvor det overordnede emne er ”Levevilkår i Danmark”. I min opgave vil jeg lave en historie om unge danskere, der pga. de danske regler og love på udlændingeområdet ikke kan få lov at leve sammen med deres udenlandske ægtefælle i Danmark og derfor bliver tvunget til at bosætte sig i Sverige eller Sydslesvig. Mit færdige produkt skal være et avisopslag med en artikel og illustreret med billeder.
Da jeg er fotojournaliststuderende, skal billederne være det bærende i opslaget. Jeg skal lave minimum 6 billeder til artiklen, og jeg vil gerne lave det som en portrætserie af forskellige par. Til artiklen vil jeg derfor gerne lave et portrætbillede af hvert par og et interview om deres historie.
I efteråret 2006 lavede jeg en lignede serie om emnet, da jeg var elev på fotoskolen Fatamorgana. Dengang var det kun billeder, jeg lavede selvom jeg også gerne ville have haft tekstsiden med. Som elev på Danmark Journalisthøjskole har jeg nu muligheden for at kombinerer de to. Jeg har deadline for opgaven torsdag d. 12 juni 2008, men da jeg skal skrive artiklen og lave layout til siden, er mit mål at være færdig med indsamlingen søndag d. 8 juni 2008.
Jeg kan kontaktes på:
Tlf: +45 24 23 63 50
Eller mail: cksolbeck@mail.djh.dk
Jeg håber, at I kan hjælpe mig fortælle jeres historier. På forhånd mange tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Christian Sølbeck
1.års-projekt på fotojournalistuddannelsen
-
Christian Sølbeck