Kan det overhovedet betale sig at forsøge?

Her kan du skrive om / søge information om, hvordan I får sammenbragte børn med til Danmark, når børnene ikke er danske statsborgere.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
SerbianAffair
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22.11.2019 15:18:27

Kan det overhovedet betale sig at forsøge?

Indlæg af SerbianAffair » 22.11.2019 15:39:56

Jeg er i tvivl om jeg overhovedet skal gøre forsøget med at opnå familiesammenføring i Danmark, eller om jeg lige så godt kan rykke til Sverige med det samme?

Jeg er faldet voldsomt for en kollega fra min arbejdsgivers agentur i Serbien, og vi vil gerne bygge os et liv sammen.

Jeg kan umiddelbart opfylde alle lovkrav i forbindelse med familiesammenføring mht. indkomst, bolig, garanti osv. Hun vil uden videre kunne få arbejde i firmaets danske afdeling - også inden hun får lært dansk - og dermed tjene penge og betale skat fra dag 1.

Men jeg kan forstå at det på ingen måde er garanti for familiesammenføring, men at der tværtimod er nogle omstændigheder omkring vores forhold som kan ødelægge mulighederne:
1) Aldersforskellen mellem os er 18 år.
2) Hun har 2 børn, og den ældste er over 15 år. (Hun vil naturligvis ikke flytte fra sine børn!)

Jeg er i sagens natur ikke indstillet på at hive en velfungerende familie til Danmark og sætte dem i gang med at lære dansk, starte i skoler osv., hvis de risikerer at blive hældt ud igen! Så vil jeg hellere flytte hele mit liv over på den anden side af Øresund.

Jeg har talt med Singh fra nemfamiliesammenfoering.dk, og han siger at det kan han sagtens ordne. Men jeg har efterhånden læst så mange rædselshistorier, at jeg er i tvivl om han bare gerne vil sikre et salær.

Linnegaard
Indlæg: 79
Tilmeldt: 26.06.2019 18:26:48

Re: Kan det overhovedet betale sig at forsøge?

Indlæg af Linnegaard » 22.11.2019 18:47:44

https://www.nyidanmark.dk/Templates/Sub ... odifyGuest

Du er ikke så heldig hun opfylder dette...

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Kan det overhovedet betale sig at forsøge?

Indlæg af gambler » 22.11.2019 20:32:26

hold dig langtvæk fra nemfamiliesamenføring, men derimod :

:idea: :idea: :idea:
www.nyidanmark.dk

læs omkring FS, jeg er ikke inde i de nye regler, men dan dig et overblik over krav, opfylder i dem, så får i jo FS

aldersforskel, der jo forskel på om hun er 24 og du er 52, eller om hun er 36 og du er 54, dog altid en fordel
at have kendt hinanden et stykke tid

hvad med at se tiden lidt an, burde vel være enkelt at få visum fra serbien, i skal jo også giftes for at få FS

derudover læs i dette forum, incl EU regler, hvis det nemt for jer at tage f.eks 3-4 måneder i sverige (tyskland)
så slipper man da for en masse bøvl, men for nogen kan det være mere bøvl at flytte

så sæt dig lidt ind i tingene, og ? løs herinde

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Kan det overhovedet betale sig at forsøge?

Indlæg af mh1 » 23.11.2019 21:58:40

Gå ind og læs vejledningen her: https://www.aegteskabudengraenser.dk/fa ... eureglerne

Læg så en plan om ophold i et andet EU-land, hvor DU skal bo i min. tre mdr., og din til den tid ægtefælle i tre-fire uger, før I evt. flytter til DK - af hensyn til børnenes skolegang vil det være smart at mor og børn flytter op til dig i sommerferien. Husk så også lige på at børn i teenagealderen ikke nødvendigvis er supervilde med at blive rykket op med rode, så I voksne skal forberede dem ordentligt på omvæltningen.
mh
Rådgiver for ÆUG

SerbianAffair
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22.11.2019 15:18:27

Re: Kan det overhovedet betale sig at forsøge?

Indlæg af SerbianAffair » 25.11.2019 10:03:33

Tak for svarene! :-)
Linnegaard skrev:
22.11.2019 18:47:44
https://www.nyidanmark.dk/Templates/Sub ... odifyGuest

Du er ikke så heldig hun opfylder dette...
Ak nej,så betydningsfuld er hun desværre ikke. Og hun vil heller ikke til at begynde med komme i nærheden af den mindsteløn, hvor hun kan spadsere ind i landet ved egen hjælp...
gambler skrev:
22.11.2019 20:32:26
www.nyidanmark.dk

læs omkring FS, jeg er ikke inde i de nye regler, men dan dig et overblik over krav, opfylder i dem, så får i jo FS
Kan jeg nu være sikker på det?
Jeg kan godt love dig for at jeg har nærlæst nyidanmark.dk. Men det er jo netop det som er problemet: Jeg kan uden problem opfylde alle de formelle krav, men jeg fornemmer bare på verserende historier at det ikke er i nærheden af at være nogen garanti for at de får lov at blive. Fordi aldersforskellen er mere end de 12 år, som åbenbart er den officielle grænse for hvornår kærlighed kan være ægte, og fordi hendes ældste barn er over 15 og åbenbart derfor bedømmes at have større tilknytning til en fader som ikke vil vide af ham end til hans mor og søster... :cry:
Og jeg vil simpelthen ikke udsætte min nye familie for at skulle rykkes op med rode for at flytte dem til et nyt og fremmed land, begynde at ære nyt sprog og så videre, hvis de risikerer at blive smidt ud igen efter 10-12 måneder!
gambler skrev:
22.11.2019 20:32:26
aldersforskel, der jo forskel på om hun er 24 og du er 52, eller om hun er 36 og du er 54, dog altid en fordel
at have kendt hinanden et stykke tid

hvad med at se tiden lidt an, burde vel være enkelt at få visum fra serbien, i skal jo også giftes for at få FS
Jeg er faktisk lige præcis 54 og hun er 36! Aldersforskellen føles ikke så voldsom som 18 år, fordi vi begge er samme sted i livet (fraskilte, teenagebørn osv:.), men hvad nytter det, når den er stadig er der?

Vi HAR kendt hinanden i et stykke tid og set tiden an og alt det der...
Gift bliver vi i begyndelsen af det nye år, og vi kunne vældig godt tænke os at flytte sammen til sommer, når børnene har afsluttet deres skoleår.

Man behøver for øvrigt ikke visum fra Serbien.
gambler skrev:
22.11.2019 20:32:26
derudover læs i dette forum, incl EU regler, hvis det nemt for jer at tage f.eks 3-4 måneder i sverige (tyskland)
så slipper man da for en masse bøvl, men for nogen kan det være mere bøvl at flytte

så sæt dig lidt ind i tingene, og ? løs herinde
Hvis jeg skal flytte til Sverige bliver det permanent. Det har jeg i øvrigt ikke de store problemer med. Og så kan jeg jo bonde med min nye familie over vores fælles kamp for at blive svenskere! :lol:
Igen, jeg synes ikke det er rimeligt at trække dem gennem flere lande lige efter hinanden
Jeg læser og jeg spørger! :wink:
mh skrev:
23.11.2019 21:58:40
Læg så en plan om ophold i et andet EU-land, hvor DU skal bo i min. tre mdr., og din til den tid ægtefælle i tre-fire uger, før I evt. flytter til DK - af hensyn til børnenes skolegang vil det være smart at mor og børn flytter op til dig i sommerferien. Husk så også lige på at børn i teenagealderen ikke nødvendigvis er supervilde med at blive rykket op med rode, så I voksne skal forberede dem ordentligt på omvæltningen.
Jeg er meget opmærksom på at sikre dem en så god og blid start som overhovedet muligt! Jeg har selv et par teenagere, og jeg ved hvor sårbare de er trods deres ulideligt selvfede attitude over for os forældre! :wink: :lol:
Heldigvis er vi kommet meget godt ind på hinanden, og de er både nysgerrige og interesserede. Og de er gamle nok til at vide, at deres fremtidsudsigter i Serbien er mere grå end her.

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Kan det overhovedet betale sig at forsøge?

Indlæg af gambler » 25.11.2019 13:59:19

ja det kan du være sikker på, jeg har endnu ikke læst om afslag uden at det har været begrundet i at man ikke
opfyldte betingelser,

aldersforskel, sålænge i kan dokumentere at i har været ''sammen'' et længere stykke tid, så skal du ikke frygte det
og især ikke med jeres årgange, der langt mere fokus på hvis den ene part er markant yngre, og i sin tid lavede
vi en liste med forløb, og hørte først da alt var godkendt

husk også at det ikke nok at du kan opfylde alle krav, hun skal jo også bidrage med de krav der er
(jeg som sagt lidt blank på de nyeste regler)

børn, da må jeg melde pas, det jeg ikke nok inde i til at kunne svare på, udover at det vigtigt at komme på samme tid,
og ellers ikke ret meget senere

men JA, hvis i alligvel står og skal flytte, så er EU regler da nemmere, og meget nemmere end hvis man skulle tage
et 3-4 måneders ophold og derefter retur til DK (men derudover kender jeg intet til de § og regler)

held og lykke med det hele

Besvar