Familiesamnf. Imens man venter Børnehave?

Her kan du skrive om / søge information om, hvordan I får sammenbragte børn med til Danmark, når børnene ikke er danske statsborgere.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Abo
Indlæg: 20
Tilmeldt: 24.04.2015 21:37:15

Familiesamnf. Imens man venter Børnehave?

Indlæg af Abo » 12.02.2017 22:03:48

Hej Alle i kloge hoveder :)

Min kones barn ankommer fra Filippinerne lige om lidt, og i forbindelse med det er vi ret forvirret.

Når han ansøger fra sit turistvisum (4år gammel) og kommer på processuel ophold må han så gå i børnehave ??

Når vi snakker med Gentofte kommune siger de at han gerne må, men altså kun hvis han har en opholdstilladelse. Tæller en processuel status som opholdstilladelse i forhold til dette ?

De vil helst ikke tage stilling til det før han er her, og derfor kan vi ikke få nogen rådgivning. I må meget gerne svare hurtigt :)

Triluz
Indlæg: 9
Tilmeldt: 10.02.2016 22:28:13

Re: Familiesamnf. Imens man venter Børnehave?

Indlæg af Triluz » 19.04.2017 14:55:56

Min mand har en datter på 5 år i sit hjemland, som vi tænker på at søge om familiesammenføring til, så hun kan komme her til DK. Planen er, at hun kommer her på turistvisum og så sørger vi familiesammenføring, mens hun er i landet. Jeg har derfor samme spørgsmål som Abo. Kan min mands datter få plads i en børnehave, mens hun er her på processuelt ophold? Det kan blive svært for os pga. min mands danskundervisning og mit arbejde selv at skulle passe hende om dagen. Alternativet er, at vi skal ud og finde privat pasning i de 10 måneder behandlingen kan tage.

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Familiesamnf. Imens man venter Børnehave?

Indlæg af skaanebo » 19.04.2017 17:30:14

Børn har kun mulighed for at komme i skole uden cpr.nr. Børnehave er ikke skole, ergo er det ikke en mulighed.

Jacjac
Indlæg: 83
Tilmeldt: 16.01.2017 22:36:23

Re: Familiesamnf. Imens man venter Børnehave?

Indlæg af Jacjac » 03.05.2017 18:15:00

Min kones søn har gået i børnehave mens vi venter på svar. Vi har dog selv betalt uden kommunalt tilskud. Han fik et midlertidigt CPR af kommunen også kørte det bare. I skal kontakte kommunen på pladsanvisningen og fortælle om situationen, så tænker jeg de er behjælpelige.

Han er lige begyndt på førskole ordning inden han starter i 0. klasse efter sommerferien :-)
Her betaler vi for SFO.

Vi er dog fra Horsens kommune. Men vil undre mig hvis det er det alt afgørende her.

Mvh
JacJac

Besvar