FA6 Dokumentation for forældremyndighed

Her kan du skrive om / søge information om, hvordan I får sammenbragte børn med til Danmark, når børnene ikke er danske statsborgere.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
andersa
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11.01.2015 23:29:37

FA6 Dokumentation for forældremyndighed

Indlæg af andersa » 04.06.2015 09:15:46

Hej
Min kommende kone og jeg, ville høre om der var nogen herinde der havde erfaringer med colombianske dokumenter til FA6.
Dokumentation for forældremyndighed i kopi eller original med autoriseret oversættelse til enten dansk eller engelsk. Skal
kun vedlægges, hvis barnet er født uden for ægteskab, eller barnets forældre er skilt/separeret. Gyldig dokumentation kan fx
være en dom eller resolution vedrørende skilsmisse/separation. Du skal være opmærksom på, at det ikke er tilstrækkelig
dokumentation for forældremyndigheden, at der vedlægges et brev, hvor det fremgår, at dit barns anden forælder har givet
barnet lov til at rejse til Danmark og bo sammen med dig.

Denne dokumentation, er ifølge en advokat i Colombia noget svær at få fat i, det tager minimum 2 mdr.! Og deres visum vi da være udløbet.
Hvilket jeg her i danmark syntes er urimelig lang behandlings tid for noget der burde være en register udskrift :|
Der er tale om delt forældremyndighed.
Er der andre derude der er blevet sammenført med kone og barn fra Colombia der ved hvilke dokumenter der her tale om. Og hvor man skal snakke?
Det skal lige siges at fadren ikke er at finde, nogen steder(for tilladelsen for at få ham ud skrev vi i avisen og ventede på indsigelse osv.)

På forhånd mange muchos tak/gracias

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: FA6 Dokumentation for forældremyndighed

Indlæg af fundiver199 » 09.06.2016 06:11:37

Håber det hele lykkedes. Det bedste råd er at have papirerne i orden, før barnet rejser til Danmark på et visum, hvis planerne er at aflevere ansøgningen her. Jeg har ingen viden om udstedelse af papirer i Colombia.

Besvar