forlængelse af familie sammenføring

Her kan du skrive om / søge information om, hvordan I får sammenbragte børn med til Danmark, når børnene ikke er danske statsborgere.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Nordfyn
Indlæg: 38
Tilmeldt: 01.07.2012 14:09:48

forlængelse af familie sammenføring

Indlæg af Nordfyn » 24.05.2015 14:40:09

vi skal nu efter to år til at søge om forlængelse af fs.
spørgsmål 1:
Plejer man ikke tidligst at kunne søge tre Mdr. før ens opholds tilladelse udløber?
Vi har et brev hvor der står at vi tidligst kan søge fra 22-5.15. men kortet udløber 22-7-15?
og vi fik svaret med tilbage virkende kraft 29-8-13. (der er kun givet en åbning på to mdr.)

Spørgsmål:2
Jeg har et særbarn der boede ved mig og der blev ikke stillet nogen krav om bolig og sikkerhed mm. Min datter er nu 18 år og flyttede til sin mor som 17 årig og afdrager nu på børnebidrag for ni mdr.
Vil man nu kunne finde på at jeg skal stille sikkerhed på 50 tusind når min datter ikke længere er under 18? Vil de spørge til samkvem mm? min datter er jo voksen så ser hende ikke meget. hun har kæreste og andre ting at se til og man høre kun fra dem når de mangler penge eller de vil låne bilen eller skal hentes kl. l.o.r.t. fordi de ikke har til en taxa hjem fra byen.

Hvorfor skal man egentligt stille en sikkerhed? hvad er det for en klovn der fandt på det?
Jeg forstår det er noget der skal dække evt. udgifter til kommunen men for hvad?
man må som familiesammenført ikke modtage noget fra kommunen så hvad er problemet.

spørgsmål:3
Hvorfor må den danske samlever heller ikke modtage noget fra det offentlige i de tre år før en familie sammenføring og i de fem år eller mere indtil en opholds tilladelse er permanent? det er otte år man er fraskrevet en ret/sikkerhed som alle andre danskere har? Vi er da ikke herre over om vi går ud på vejen og bliver kørt ned eller syg på anden måde i fremtiden og muligvis mister retten til sygedagpenge osv. og kan ende på kontant hjælp.

på forhånd tak for svar og tak til et godt forum med mange gode svar og hjælp til mange.
God sommer. Mvh Nordfyn

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: forlængelse af familie sammenføring

Indlæg af fundiver199 » 09.06.2016 06:09:36

1) Så er det åbenbart ændret. Det er op til US, hvor tidligt de vil acceptere ansøgninger indgivet, så de kan jo ændre deres praksis, som de vil.

2) I teorien kunne krav som bankgarantien godt genopstå, når grundlaget for dispensation ikke længere er til stede, men i praksis gør man det ikke.

3) Fordi et flertal i Folketinget synes, at der skal føres "stram udlændingepolitik".

Besvar