skilles efter permanent
skilles efter permanent
Jeg forventer at få Permanent, men ægteskab fungerer ikke. Tænker om at skilles, men bliv i tvivl om at US kan tage min permament fra mig hvis jeg blive separeret/skilt lige efter jeg har gået Permanent. Er her nogen har erfaringer med det?
Re: skilles efter permanent
Nej, hvis du først har fået tidsubegrænset opholdstilladelse, så er den ikke betinget af fortsat samliv med din ægtefælle. Så så længe du vedbliver med at bo i Danmark, vil en permanent opholdstilladelse også fortsat gælde.
-
fundiver199
Kun hvis den hurtige skilsmisse giver anledning til en konkret og begrundet mistanke om, at samlivskravet ikke har været opfyldt i tiden op til, at du fik permanent opholdstilladelse. Hvis en opholdstilladelse er opnået ved svig, kan den således inddrages.
Men ellers er fordelen ved en tidsubegrænset opholdstilladelse jo netop, som skaanebo skriver, at der ikke er nogen betingelser knyttet til den andet end, at man fortsat skal blive ved med at bo i Danmark. Dette er også årsagen til, at Folketinget i 3 omgange har strammet kravene for at få tidsubegrænset opholdstilladelse i henholdsvis 2002, 2007 og 2010.
Men ellers er fordelen ved en tidsubegrænset opholdstilladelse jo netop, som skaanebo skriver, at der ikke er nogen betingelser knyttet til den andet end, at man fortsat skal blive ved med at bo i Danmark. Dette er også årsagen til, at Folketinget i 3 omgange har strammet kravene for at få tidsubegrænset opholdstilladelse i henholdsvis 2002, 2007 og 2010.
hej tænkte på.hvad nu hvis hans kone når at insende skillsmisse ansøgning før
hans ansøgning er færdig behandlet,hvor står hans og hvad hvis der er børn også.
Mvh H
hans ansøgning er færdig behandlet,hvor står hans og hvad hvis der er børn også.
Mvh H
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
@ Hoppe, det er der ingen der kan svare på med de få oplysninger der foreligger. Alle sager op permanent oph., hvor der er komplikationer som de nævnte, er individuelle.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Som mh skriver så er der ikke nok oplysninger i det han skriver til at kunne svare på det. Den helt generelle regel er dog at man fortsat skal kunne leve op til forudsætningerne for ens nuværende opholdstilladelse, for at man kan få udstedt en permanent opholdstilladelse.Hoppe skrev:hej tænkte på.hvad nu hvis hans kone når at insende skillsmisse ansøgning før
Mvh H
Så det kommer jo, for det første, helt an på hvilken type opholdstilladelse, han har søgt permanent opholdstilladelse på baggrund af.