Opdeling..skiltmisse

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
zeynal

Opdeling..skiltmisse

Indlæg af zeynal » 28.03.2012 18:00:47

Hej jeg vil høre om hvordan reglerne er når man bliver skilt. Jeg har lige købt et hus og har ansøgt om skilsmisse, jeg har selv købt og finanseret det, hun har ikke været med til noget af det. Vil de kunne dele det mellem os selvom jeg har købt de efter vi er gået fra hinanden? Jeg er ikke ineresseret i at give noget som helst. Venligst hurtig svar. Er der nogen der kan give mig gode ideer?

closed1

Re: Opdeling..skiltmisse

Indlæg af closed1 » 28.03.2012 18:50:46

ja stats forvaltningen ,de hjælper med at få delt ligeligt :D

MSH

Indlæg af MSH » 28.03.2012 19:14:08

Hvis du har været så forudseende at oprette fuldt særeje via en ægtepagt, så ejer du selvfølgelig alt hvad du kom ind i ægteskabet med 100%, også efter en skilsmisse.

Noget siger mig dog, at du har gjort som de fleste mænd, og troet på din søde kone da hun sagde hun ikke var interesseret i penge... Indtil I nu skal skilles.

I så fald håber jeg for dig, at jeres ægteskab er relativt nyt (1-3 år gammelt) for i den situation kan en god skilsmisseadvokat formodentlig overbevise en dommer om, at dine aktiver skal forblive DINE, og ikke deles med din kone.

Hvis ikke jeres ægteskab er relativt nyt, så er du med al sandsynlighed 50% fattigere om ganske kort tid.

Så moralen på historien er:

Ægtepagt FØR brullyppet, skilsmisseadvokat EFTER skilsmissen.

Held og lykke med det hele.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 28.03.2012 19:56:18

Ved formuefællesskab ejer hver ægtefælle det, som han eller hun havde ved indgåelse af ægteskabet, og hvad han eller hun senere køber, arver, vinder i lotto osv. Når ægteskabet opløses gør man formuen og gælden op for hver især, og hvis der er overskud på bundlinjen, skal det deles lige.

Lad os sige, at husets værdi er 1,5 mio, men du har gæld i det for 1,3 mio, samt en studiegæld på 200.000. Så er der 0 kr. på bundlinjen, og ikke noget til deling.

Du skal ikke forvente at få vejledning om, hvordan du bedst kan beskytte din formue hos statsforvaltningen. De jurister der sidder der kender reglerne, men de er ikke mere din vejleder end de er din kones. Gå til en advokat med al din dokumentation for formue og gæld, så vil du få vejledning til din fordel.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar