Hvem betaler administrativ udvisning
Hvem betaler administrativ udvisning
Hvis man bliver skillt og få en adm. udvisning pga man ikke kan forsørge sig selv, hvem betaler så udvisning af en eu-borger fra danmark?
-
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Hvem betaler administrativ udvisning
Det gør borgeren vel selv. Evt. ved hjælp af et lån til billetten.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hvis jeg ikke kan forsørge mig selv kan jeg heller ikke betale en udvisning....mh skrev:Det gør borgeren vel selv. Evt. ved hjælp af et lån til billetten.
Nu behøver det jo ikke at være særligt dyrt for en EU borger at købe en billet ud af Danmark til ens hjemland, så man kan ikke sige at, bare fordi at man ikke har midler til at forsørge en selv (husleje, strøm, varme, tøj mad osv), så har man heller ikke midler til at betale for ens egen hjemtransport.
Ellers sker det vel som udgangspunkt igennem et lån, eventuelt med den danske stat som værende dem der lægger ud. Det lån kan så betales tilbage når personen igen kommer til penge, og vil under alle omstændigheder så gøre at personen ikke vil kunne tage arbejde i danmark igen, uden at betale lånet (bliver i så fald trukket over personens skat).
Ellers sker det vel som udgangspunkt igennem et lån, eventuelt med den danske stat som værende dem der lægger ud. Det lån kan så betales tilbage når personen igen kommer til penge, og vil under alle omstændigheder så gøre at personen ikke vil kunne tage arbejde i danmark igen, uden at betale lånet (bliver i så fald trukket over personens skat).