Jeg gik fra ham for et år siden og gik samme dag til politiet i Tyrkiet og meldte ham for vold mod mig. Det er han i mellemtiden blevet kendt skyldig I.
Skilsmisse sagen går virkelig langsom og han ville først, selvfølgelig ikke skilles, jeg bed dog ikke hvor han er henne i det nu, men mine advokater et ret sikre på jeg nok skal vinde den fulde forældremyndighed samt at vi selvfølgelig bliver skilt, med de beviser jeg har.
Men problemet ligger i at jeg ikke kan få lov at rejse til DK med min dreng, heller ikke engang på ferie uden en underskrift fra hans far. Og det nægter han selvfølgelig.
Det skal tilføjes at jeg er etnisk dansk og min dreng er først i Danmark og er både dansk og tyrkisk statsborger. Han havde dansk pas indtil der udløb for 2 år siden og kunne ikke forny det da hans far ikke vil skrive under.
Mine advokater siger ay selv efter jeg er blevet skilt og har fået fuld forældremyndighed vil jeg stadig kun kunne rejse til Danmark og flytte til Danmark for den sags skyld, hvis min x mand tillader det.
Kan det virkelig passe at der intet er jeg kan gøre? Manden er kendt skyldig I vold mod mig og jeg kan ikke få nogen former for økonomisk støtte hverken fra Danmark eller Tyrkiet når vi bor her. Jeg har et arbejde men det er virkelig hårdt at leve for kun en indkomst uden anden hjælp her i Tyrkiet

En fortvivlet mor.