Frigivelse af økonomisk sikkerhedsstillelse

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Ferry
Indlæg: 3
Tilmeldt: 09.05.2022 07:30:13

Frigivelse af økonomisk sikkerhedsstillelse

Indlæg af Ferry » 15.08.2022 15:42:18

For 3 måneder siden modtog jeg en mail fra min tidligere ægtefælle, om at hun ikke fik forlænget sin opholdstilladelse og hun forlod Danmark. Det passer meget godt med det tidspunkt at hendes tidsbegrænsede opholdstilladelse udløb. Desværre er jeg ikke hørt fra hende siden.
Jeg har gennem kommunen forsøgt at få frigivet min økonomiske sikkerhedsstillelse, det fik jeg afslag på da min dokumentation ikke var god nok. Fair nok, kommunen har dog også forsøgt at kontakte US men de vil ikke udtale sig da de ikke har samtykke fra min tidligere ægtefælle. Jeg synes det lyder lidt gak gak at en offentlig myndighed ikke må udtale sig til en anden?
Jeg har ingen mulighed for at kunne dokumentere at min tidligere ægtefælles opholdstilladelse er udløbet og hun har reelt forladt landet. Jeg føler mig bondefanget af systemet. What to do? Gode råd modtages

Besvar