Skilsmisse i Tyskland

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Hannestad
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17.02.2021 10:47:54

Skilsmisse i Tyskland

Indlæg af Hannestad » 18.02.2021 10:46:04

Hej allesammen
Først lidt forhistorie. Jeg mødte min hustru i Tyskland og vi har boet i Tyskland under hele vores forhold. Der er indgivet skilsmissebegæring i familierettrn i Tyskland sidste år og nu venter vi på at høre fra retten. Min plan er at flytte tilbage til Danmark. Jeg ville have ventet med at flytte til efter vi har været i retten men med corona os kan jeg ikke længere holde ud at side her og glo. Spørgsmålet er om det vil have noget indvirkning på forløbet hvis jeg flytter og melder adresse i Danmark?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Skilsmisse i Tyskland

Indlæg af mh1 » 21.02.2021 12:22:56

Tjah, det klare svar er 'Måske'.

I SKAL nemlig begge møde personligt i retten, I kan ikke møde pr. advokat. Så hvis ikke indrejsereglerne bliver lempet, skal du være forberedt på at skulle isolere dig mindst 5 dage og først lovligt kunne bevæge dig frit, dvs. hen til retslokalet, hvis du kan fremvise en negativ coronatest. Det behøver ikke være PCR-test, den hurtige test er også gyldig.

Bortset fra det burde det ikke give problemer at du flytter.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar