Skildsmisse fra Kinisisk kone

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
ctcdk
Indlæg: 1
Tilmeldt: 04.09.2019 11:16:23

Skildsmisse fra Kinisisk kone

Indlæg af ctcdk » 04.09.2019 11:30:08

Hej, jeg er Dansk man, med et 16 år barn med med Dansk pas, født i Kina, barnet har været i Danmark i 4år

Min kone har været i Danmark i 6 år og har fast arbejde, og betaler skat.

Jeg vil mægtigt gerne skilles fra hende, men er bange for at hendes opholdstilladelse vil blive indraget.

Vores datter vil belive boende hos hendes mor.

Mit spørgsmål er , konen har ikke fået permanent opholdstilladelse i nu

Vil de inddrage hendes opholdstilladelse hvis vi bliver skilt nu?

Hvis de ikke indrager hendes opholdstilladelse nu efter skilsmisse, hvad så når datteren fylder 18 år om 2 år, vil hendes opholdstilladelse blive indraget når vi kommer der til?

MvH
Nielsen

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Skildsmisse fra Kinisisk kone

Indlæg af mh1 » 05.09.2019 06:36:05

Din kone vil højst sandsynligt kunne bevare sin opholdstilladelse, i første omgang på grundlag af jeres fælles barn (tæt på 100% sandsynlighed), og dernæst på grundlag af sit arbejde og sin oparbejdede tilknytning til Danmark. På det tidspunkt vil hun jo have været i DK i 8 år og hvis hun kan bevare sit job burde hun være sikret fortsat opholdsret.

Hun vil efter skilsmisse få et brev med varsel om at man påtænker at inddrage opholdstilladelsen (sådan har praksis været), og spørgsmål om, hvorvidt hun kan nævne grunde til at det ikke skal ske. Der svarer hun straks, at hun har et barn med selvstændig tilknytning til DK, og fast arbejde.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar