Skillsmisse fra iraner, ingen børn

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
S8600
Indlæg: 1
Tilmeldt: 06.01.2019 14:41:31

Skillsmisse fra iraner, ingen børn

Indlæg af S8600 » 06.01.2019 21:10:43

Hej
Jeg blev tilbage i december måned skilt fra min mand da det desværre viste sig at han ikke havde de bedste intentioner for indgåelse af ægteskabet, formålet har i bund og grund været at opnå en dansk opholdstilladelse. Han kom til DK midt 2015 via danske regler.

Mit spørgsmål er nu vedrørende hans muligheder for at få ophold på andet grundlag, er det overhodet mulig når vi ingen børn har sammen? Det har vist sig at han det sidste 6 måneder af ægteskabet har bag min ryg arbejdet med en advokat fordi han har vist at han ville lade sig skille. Denne advokat skulle efter sigene så have hjulpet ham med at starte processen for at omdanne hans opholdstilladelses grundlag, omdanne det til et politisk eller religiøst (da iran jo har issues med begge). Er det muligt? Er der nogen af jer der har været i denne situation selv eller har hørt om andre der har?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Skillsmisse fra iraner, ingen børn

Indlæg af mh1 » 08.01.2019 20:04:21

Hvorfor spørger du?

Hvis det lykkes ham at få ophold på andet grundlag, er det i bund og grund ikke noget, som kommer dig ved. Og ingen kan spå om, hvorvidt det kan lykkes.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar