Hej alle.
Min mand har haft opholdstilladelse i DK i 5 år nu, efter eu-reglerne og vi er nu i gang med at søge om permanent opholdstilladelse til ham.
Men sagen er den at vi ikke fungere sammen mere og vi/Jeg ønsker ikke at være i dette forhold mere.
Det har været skidt i meget lang tid og det har været opholdstilladelsen , der ligesom har drevet værket- nu er vi dog næsten i mål, Hvad den angår- men med en behandlingstid på op til et halvt år, er det stadig langt til vi endelig er der. Men vores forhold er efterhånden så problematisk- at det er svært at holde ud, Vi har også 2 små børn som bliver præget og det ønsker jeg ikke.
Mit spørgsmål går på om Jeg på nuværende tidspunkt, kan begynde at søge lejlighed gennem kommunen med henblik på skilsmisse uden at det vil have indflydelse på behandlingen af ansøgningen? I stedet for at vente til afgørelsen er kommet.
Håber det var til at forstå.
Med venlig hilsen.
Kan vi flytte fra hinanden under behandling af permanent opholdstilladelse efter EU reglerne?!
Re: Kan vi flytte fra hinanden under behandling af permanent opholdstilladelse efter EU reglerne?!
I kan ikke indgive ansøgning om skilsmisse eller søge om socialhjælp som adskilt par.
Men der er intet i reglerne som siger, at I skal bo på samme adresse. I skal blot bo i samme land. Så hvis du kan finde et andet sted at bo, så kan du uden problemer flytte.
Men der er intet i reglerne som siger, at I skal bo på samme adresse. I skal blot bo i samme land. Så hvis du kan finde et andet sted at bo, så kan du uden problemer flytte.
Re: Kan vi flytte fra hinanden under behandling af permanent opholdstilladelse efter EU reglerne?!
Ok- men det vil ikke være noget problem, når nu vi har indgivet ansøgning som samboende?
Er der bare at kontakte statsforvaltningen og sige at vi flytter fra hinanden, når vi har det på plads med anden lejlighed osv. ?
Er der bare at kontakte statsforvaltningen og sige at vi flytter fra hinanden, når vi har det på plads med anden lejlighed osv. ?
Det vigtige er, at I stadig er gift og ikke har indgivet ansøgning om separation eller skilsmisse.
Det er folkeregistret, som skal have besked om flytning.
Det er folkeregistret, som skal have besked om flytning.