Har brug for lidt råd - er gået fra hinanden

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Simone21

Har brug for lidt råd - er gået fra hinanden

Indlæg af Simone21 » 18.03.2013 14:42:22

Har brug for lidt legal rådgivning.

Min kæreste og jeg har været sammen i 8 år, og af 7 disse er tilbragt her i landet. Vi er familiesammenført men er ikke gift. Min kæreste har søgt om permanent opholdstilladelse efter den nye lovgivning. Ansøgningen blev sendt afsted i sidste halvdel af 2012 og vi regner med at han får den da alle punkter skulle være opfyldt.

I januar fik han besked på at han kunne regne med at få besked i slutningen af juni i år.

Nu er det bare sådan at han har forladt mig og er flyttet. Han regner med at have adresse stående her hos mig til hans opholdstilladelse er kommet i gennem. Men hvordan står jeg legal i denne situation?

soreng

Re: Har brug for lidt råd - er gået fra hinanden

Indlæg af soreng » 18.03.2013 16:18:01

Sådan helt juridisk set har du en oplysningspligt.
Hvorvidt du har tænkt dig at overholde den er vel så mere op til dig, og om du ønsker at hjælpe din ex kæreste det sidste stykke mod en permanent opholdstilladelse, ved at "glemme" at oplyse us om at han er flyttet.

Du har reelt set også en oplysningspligt hvis du oplever at en af dine venner kører på cykel og betjener sin mobiltelefon samtidigt.

Risikoen for at der sker noget ved ikke at oplyse us er nok mere teoretisk end virkelig. ;-)

Simone21

Re: Har brug for lidt råd - er gået fra hinanden

Indlæg af Simone21 » 18.03.2013 19:59:45

Hej Søren

Jeg siger mange tak for dit svar - var lige det jeg ledte efter :)

Besvar