Jeg blev separeret for godt 1 år siden, og dengang skrev både jeg og min eks. under på at vi var enige om alt ting. Dvs. ingen bidrag til den anden, og det med lejlighed er irrelevant, da jeg vi ikke boede til leje. Vi boede sammen i min ejerbolig, og hun har som sådan ikke ydet til huslejen, i det hun var studerende, og jeg trakt det store læs.
Efter et halvt år venten, troede jeg at der kunne sættes punktum, men min eks. ville ikke skrive under. Hun var i mellemtiden blevet slæbt i retten, og dømt til at betale til vores fælles banklån, men hun formåede at skjule alle sine værdier (bil, mc osv.), så fogedretten vurderede at hun ikke kunne betale trods fast arbejde og ingen yderlige gæld. Hun er naturligvis kommet i RKI pga. den manglede betaling, hvilken hun er blevet sur over. Hun har siden chikaneret mig med en advokat, hvilket jeg har ignoreret, da intet af advokatens chikane har kunne holde vand.
Dvs. jeg betaler af på hendes gæld, hvilket jeg som sådan har det ok med, sålænge jeg kan få sat punktum og komme videre i livet
Jeg er dog blevet fælt skuffet, her efter 1 års separation, da hun forsat ikke vil skrive under. Statsamtet har indkaldt os til "vilkårsforhandling", men hvad for man ud af det, når man allerede har underskrevet vilkårene ved seperationen?
Kan hun bremse sagen yderlige, hvis hun fortsat ikke vil skrive under, og i såfald hvad gør man så? Jeg havde egenligt den opfattelse, at man kunne blive skilt efter 1 år, selvom man ikke er enige?
Håber nogen kan komme med nogle positive inputs
På forhånd tak
PS: Vi nåede ikke engang 1 års ægteskab - gift på falske forventninger kan man vel sige!