Skal sepereres/skilles fra afrikansk hustru der har et barn

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Afrikaturretur

Skal sepereres/skilles fra afrikansk hustru der har et barn

Indlæg af Afrikaturretur » 03.12.2012 18:11:52

Jeg skal desværre sepereres/skilles fra min afrikanske hustru, der har et barn på 5 år fra et tidligere forhold i Afrika. Mor og barn har begge midlertidig opholdstilladelse og de har begge haft fast bopæl i Danmark de sidste 2 1/2 år (vi har været gift i 3 1/2 år). Barnet går i dansk børnehave og moderen er i gang med en uddannelse og får SU. Vi har ingen fælles børn, og jeg har ikke adoptereret min steddatter, men har ventet og se tiden an p.g.a. problemer i vores samliv, der begyndte ret hurtigt efter de var flyttet hertil. Hvad bliver konsekvensen for dem efter indgivelse af begæring om seperation/skilsmisse? Bliver de udvist af Danmark; hvad er retspraktis i sager som denne?

MSH

Re: Skal sepereres/skilles fra afrikansk hustru der har et b

Indlæg af MSH » 13.12.2012 17:00:18

Umiddelbart så vil din eks-hustru og hendes biologiske barn blive udvist af Danmark, med mindre de kan sandsynliggøre, at barnet har opnået en tilknytning til DK, der er stærk nok til at forhindre udvisning.

Du har jo mulighed for at søge om samvær med barnet, hvis du gerne vil forhindre at de sendes tilbage til Afrika. Der er tidligere blevet bevilget samvær med stedbørn til sted-forældre, og hvis du får bevilget et fast samvær med din sted-datter, så vil det ikke længere være muligt for US at udvise hverken hende eller hendes mor.

Men du bør nok søge råd og vejledning hos en retshjælp:

http://www.retshjaelpen.dk/

http://www.advokatvagterne.dk/

MVH,

MSH.

Afrikaturretur

Indlæg af Afrikaturretur » 15.12.2012 01:37:45

Til MSH,
MANGE, MANGE TAK MSH!!! Du letter en meget stor sten fra både mit og mine biologiske børns hjerter, det du har hjulpet med her, det gør en kæmpe, kæmpe forskel for en lille piges liv og fremtid! Tusind, tusind TAK!
Bedste hilsen

MSH

Indlæg af MSH » 15.12.2012 21:25:19

Jeg håber at I får henvendt jer til en kompetent juridisk rådgivning, da denne her manøvre selvfølgelig kræver, at I i jeres ansøgning om fortsat ophold for din sted-datter og eks-hustru argumenterer knivskarpt..

Og det samme gør sig gældende ved ansøgning om samvær. Men det burde ikke være en umulig opgave. Jeg ønsker jer alle masser af held og lykke :)

MVH,

MSH.

Afrikaturretur

Indlæg af Afrikaturretur » 16.12.2012 23:58:09

Mange tak for de gode råd.
God jul og godt nytår.
bedste hilsen

Besvar